M

NASZ ZESPÓŁ

Magdalena Rigamonti

ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY

OPIEKUN SPECJALIZACJI MEDIA-ART

Najbardziej lubię rozmawiać, pytać, słuchać historii, a potem pisać i czekać, co ludzie powiedzą. Dziennikarstwo to opowiadanie świata, to też patrzenie na ręce wszystkim tym, którzy w naszym imieniu decydują. My też będziemy patrzeć. Będziemy też pisać, przeprowadzać wywiady, przygotowywać reportaże i inne materiały dziennikarskie. 

Dziennikarka Dziennika Gazety Prawnej, autorka książek m.in. „Straty. Żołnierze z Afganistanu”, „Dorosnąć do śmierci”. Członkini Press Club Polska, laureatka Grand Pressa, Mediatora i Nagrody im. Dariusza Fikusa.

Dorota Robinska

ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY

DYREKTOR SZKOŁY

Przez wiele lat pracowałam dla międzynarodowej korporacji, a doświadczenia tam zdobyte pozwoliły mi założyć i rozwinąć własną firmę. Z pasji do działalności społecznej założyłam Fundację Dzieci Żywione Inaczej przy Centrum Zdrowia Dziecka na rzecz dzieci żywionych pozajelitowo.  Lubię ambitne wyzwania i poszukiwania nowych dróg. Edukacja to jedna z tych dziedzin, które najmocniej inspirują mnie do działania. Jako mama czwórki dzieci poznałam kilka zupełnie odmiennych systemów edukacji wraz z ich zaletami i słabościami.  Po doświadczeniu w zarządzaniu szkołą podstawową STO, założyłam Przedszkole Dwujęzyczne oparte na filozofii komunikacji bez przemocy. Wiem, jak wielki potencjał kryje się w młodych ludziach. Ich naturalne zasoby są warte tego, by je wspierać, wzmacniać i rozwijać. Tworzyć dla nich przestrzeń. I taki jest cel Saskiej Szkole Realnej. O tym marzymy my – założyciele oraz wspaniałe grono nauczycieli.

Marta Zieniewska

ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY

EDUKACJA PRAWNA

Jestem adwokatem. Od kilkunastu lat prowadzę własną kancelarię adwokacką, a od 10 doradzam i jestem szefem działu prawnego u jednego z większych deweloperów na rynku warszawskim.

Z doświadczenia, jakie niesie ze sobą praca adwokata wiem, że bez rzetelnej, praktycznej wiedzy, dobrej współpracy,  bez odwagi prezentowania swoich argumentów, umiejętności negocjacji i prowadzenia dialogu, w dzisiejszym świecie nie odniesie się sukcesu.

Jestem mamą 3 dzieci i od dawna przyglądam się polskiej szkole, systemowi edukacji, który co jakiś czas poddawany jest zmianom cofającym nas powoli w lata 80-te ubiegłego wieku. 

Odkrycie, że są szkoły odpowiadające potrzebom współczesnego świata i zainteresowaniom młodych ludzi - takie jak Bednarska Szkoła Realna, było początkiem przygody z Saską Szkołą Realną. Tworzymy ją wspólnie z  grupą mądrych nauczycieli i doświadczonych pedagogów, praktyków-pasjonatów, gotowych dzielić się swoją wiedzą. Wszystkich nas łączy wizja miejsca będącego czymś więcej, niż szkołą.

Aleksandra Kujawska

OPIEKUN SPECJALIZACJI SPOŁECZNO-BIZNESOWEJ

WOS

Dla sektora pozarządowego pracuję od 20 lat. Kierowałam organizacją pozarządową oraz koordynowałam jej działania zarówno od strony merytorycznej jak i formalnej.

Jako trenerka prowadzę szkolenia aktywnymi metodami nauczania w Polsce i poza jej granicami (Rosja, Mołdawia, Tadżykistan, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, Ukraina, Białoruś). Przygotowuję koncepcje szkoleń z dziedziny ewaluacji, edukacji dorosłych, zarządzania czasem, wykorzystania aktywnych metod pracy w szkole. Pracuję zarówno z młodzieżą, jak i przedstawicielami samorządów lokalnych, dziennikarzami, nauczycielami i osobami w wieku senioralnym.

Ukończyłam Podyplomowe Studia Ewaluacji Projektów i Programów Unijnych Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej oraz Program menedżerowie NGO Promengo prowadzony przez Fundację Akademia Organizacji Obywatelskich.

Od 2019 w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej prowadzę zajęcia z animacji społecznej i zarządzania projektem społecznym.

Jestem mamą trójki dzieci: Michaliny, Stanisława i Mateusza.

Małgorzata Szypuła

MATEMATYKA, FIZYKA

Jestem absolwentką Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiowałam Astronomię. Brałam także udział w badaniach w Instytucie Akademii Nauk PAN.

Na moich zajęciach będziemy poznawać piękny świat matematyki oraz zgłębiać procesy fizyczne zachodzące wokół nas.

Poza pasją do Fizyki i Astronomii, lubię malować i grać na instrumentach. 

 

Angela Kormańska

JĘZYK POLSKI

Jeśli nie możecie mnie znaleźć w szkole, to zapewne jestem teraz na próbie spektaklu, albo biegnę na pociąg w daleką podróż, mogę też wpatrywać się w srebrny ekran kinowy, lub po prostu zaczytuję się w ulubionej książce. Nauczanie języka polskiego to wspólny mianownik dla wszystkich moich pasji. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli na naszych zajęciach odpłyniemy w świat sztuki, filmu, muzyki i teatru. Literatura będzie dla nas pretekstem do próby zrozumienia historii i rozmów o otaczającej nas rzeczywistości. Przekonałam się, że szkolna ławka dość szybko staje się zbyt ciasna dla ciekawych świata uczniów, zatem bardzo często przenoszę zajęcia na deski teatru, do muzeów, galerii i miejsc, które nadal noszą ślady fascynującej przeszłości. Rola nauczyciela przypomina trochę zawód aktora, ale potrafię także uważnie słuchać moich uczniów i szukać z nimi wspólnych rozwiązań, dlatego nie mogę się już doczekać Waszych pomysłów!

Pia Partum

TEATR

Jestem reżyserem teatralnym i operowym. Od lat zawodowo pracuję w teatrze prowadząc próby i czuwając nad powstaniem spektaklu od samego początku, aż do premiery. W mojej pracy stykam się z przeróżnymi artystami - aktorami i śpiewakami, ale też ze scenografami, akustykami, realizatorami świateł czy video. Na moich zajęciach będziecie mogli poznać, na czym polega praca każdego takiego artysty - zarówno od teoretycznej - jak praktycznej strony.  Z przyjemnością podzielę się z Wami moją wiedzą i doświadczeniem, jako że dla mnie praca w teatrze jest najwspanialsza i najciekawsza na świecie. Być może zainteresuje ona również Was!

Teresa Zofia Czepiec

EDUKACJA FILMOWA

Jestem reżyserką filmową, scenarzystką i autorką storyboardów.
Studiowałam  w szkołach filmowych w Polsce i we Francji, a praktycznej strony zawodu uczyłam się  na planach filmowych. Mój film dyplomowy pt. „Superjednostka” został doceniony na wielu światowych festiwalach (m.in. znalazł się na długiej liście oscarowej).

W mojej pracy najbardziej cenię możliwość współpracy z ludźmi o różnych doświadczeniach i w różnym wieku. Głęboko wierzę, że dzięki temu powstają najciekawsze rzeczy.

W Saskiej Szkole Realnej będę prowadzić warsztaty, podczas których wspólnie zrobimy film dokumentalny, przejdziemy przez cały proces twórczy. Znajdziemy temat, który uznamy  za ważny i ciekawy, przedyskutujemy go i opracujemy scenariusz. Każdy uczeń nakręci swoją część; film złożony z tych części opowie o tym, jak jego młodzi autorzy odbierają świat.

Jarosław Włodarczyk

EDUKACJA MEDIALNA

Co jest prawdą, a co manipulacją albo fałszywą informacją? Czy wolność słowa znaczy, że wszystko wolno powiedzieć? Na naszych zajęciach dowiecie się, jak poruszać się po dżungli medialnej, po social mediach, jak czytać gazety i wiadomości w internecie i jak nie dać się oszukać. 

Dziennikarz, komentator, dokumentalista i doradca medialny; od 2013 Sekretarz Generalny International Association of Press Clubs, organizacji zrzeszającej dziennikarzy i przedstawicieli mediów w ponad 50 krajach; członek rady Press Club Polska; redaktor prasy podziemnej przed 1989 rokiem, później dziennikarz Gazety Wyborczej, reporter i prezenter w serwisach informacyjnych TVP; w latach 2000-2001 doradca medialny Prezesa Rady Ministrów Jerzego Buzka; absolwent Wydziału Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz The Tools of Marketing na University of Toronto; doktorant u prof. Jacka Dąbały w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Martyna Bogaczyk 

SPECJALIZACJA SPOŁECZNO-BIZNESOWA

Jestem prezesem zarządu Fundacji Edukacja dla Demokracji, z którą związana jestem od 2006 roku. Przez wiele lat odpowiadałam za wschodni odcinek działań Fundacji koordynując projekty, pracując jako trenerka. Jestem autorką programów szkoleń, scenariuszy zajęć oraz materiałów edukacyjnych. W 2014 roku za zasługi w działalności na rzecz promowania idei społeczeństwa obywatelskiego i wspierania przemian demokratycznych w krajach byłego ZSRR zostałam odznaczona przez Prezydenta RP Srebrnym Krzyżem Zasługi. Wolny czas lubię spędzać z rodziną i przyjaciółmi, najchętniej na świeżym powietrzu. Wraz z moim zespołem chcę zająć się wprowadzeniem młodych ludzi w świat organizacji pozarządowych i pokazaniem tego, jak być skutecznie społecznie zaangażowanym. Nauczę młodych ludzi, jak planować i realizować projekty związane z ich zainteresowaniami. Pokażę też, co to jest edukacja globalna.

Jolanta Shields

SPECJALIZACJA SPOŁECZNO-BIZNESOWA

Jolanta Shields is a Lecturer in Politics at Leeds Beckett University and an Associate Fellow of the Higher Education Academy. She previously worked at the University of Manchester researching health policy as well as teaching British Politics to 1st and 2nd year undergraduate students. Her PhD funded by the Economic and Social Research Council (ESRC) and a Manchester University President’s Doctoral Scholar Award explored the role of a hybrid form of organisation, the Community Interest Company, in the English NHS. Prior to academia, Jolanta had a successful career in local government where she worked as a Senior Policy Officer for Manchester City Council for over eight years. She has published and contributed to research on health inequalities, the societal impact of Covid-19 pandemic, the role of local government and health policy. Jolanta has attended numerous national and international conferences including as an invited and keynote speaker. 

Her areas of research expertise range from British Politics, Health Policy to Local Government and Governance. She has also delivered a wide range of practice-based seminars such as Active Citizenship, Community Development and Research Methods.  

Michał Kruszyński

DEBATA OKSFORDZKA

Z wykształcenia jestem prawnikiem i specjalistą ds. zrównoważonego rozwoju.
Przygodę z wystąpieniami zacząłem w liceum i od tamtego czasu brałem udział w ponad tysiącu debat. 
Sześć lat temu założyłem fundację Nowy Głos, która obecnie jest największą organizacją w Polsce, która zajmuje się edukacją z obszaru wystąpień publicznych, argumentacji i debatowania. Jestem współtwórcą pierwszego w Polsce podręcznika do debat oksfordzkich, a w roku 2020 uzyskałem tytuł najlepszego mówcy w Polsce.
 
Uważam, że komunikacja w życiu jest bardzo ważna. Nauczę Was jak w szkole, w przyszłej pracy i w codziennym życiu poradzić sobie z przekonaniem waszych rozmówców do waszych racji. Poprowadzę w zajęcia z argumentacji, wystąpień publicznych i debat oksfordzkich. Nauczę Was jak konstruować swoje myśli w sposób przekonujący i perswazyjny. Po moich zajęciach żadne wystąpienie nie będzie dla Was stresujące.

Zofia Magier

BIOLOGIA

Fascynuję się ewolucją i przystosowaniami organizmów do środowiska. Uwielbiam się uczyć, zadawać pytania i eksperymentować. Podejmuję się wielu działań i często jestem w biegu, choć zawsze znajdę czas, żeby z uwagą obserwować pełzanie dżdżownicy, analizować wzory zacieków na murach czy powąchać mijany jaśmin. Uważam, że zrozumienie zagadnień omawianych na biologii jest kluczowe, żeby zadbać o siebie i o planetę, za którą jesteśmy odpowiedzialni, a uważna obserwacja przyrody zachwyca i podpowiada rozwiązania trudnych, ludzkich problemów. To dla mnie przyjemność i zaszczyt towarzyszyć i być świadkiem rozwoju innych. Nie mogę się doczekać naszych wspólnych dociekań, rozważań i dyskusji! 

Andrew Zbigniew Szydło

CHEMIA

Urodzony i mieszkający w Londynie nauczyciel i popularyzator chemii, pasjonat pracy z młodzieżą, absolwent Imperial College i University College London, doktor historii i filozofii nauki. Od 1975 roku uczy chemii w Highgate School w Londynie. Prowadzi swoje pokazy i wykłady w Royal Institution w Londynie, University College London, Cambridge University, Durham University. Jego pokazy są ciekawe, dynamiczne i zawsze wzbudzają duże zainteresowanie. Tutaj można zobaczyć kilka z nich. Bardzo chętnie będę przyjeżdżał do Was, do Warszawy, aby opowiadać o tym, że chemia, to tak naprawdę cały otaczający nas świat, o tym, że codziennie wykorzystujemy chemię na tysiące sposobów, pokażę Wam jaka to ekscytująca nauka.

Agnieszka Piskorz

JĘZYK ANGIELSKI, METODYKA

Dawno temu, jeszcze w XX wieku, kiedy zastanawiałam się kim chcę zostać w przyszłości, moje myśli krążyły wokół bycia dziennikarką, podróżniczką, tłumaczką, muzykiem, a nawet detektywem. A tymczasem jestem nauczycielem angielskiego, metodykiem języków obcych i dwujęzyczności, historykiem i tłumaczem. Część moich marzeń się spełniła, część zweryfikował czas, niezmienne zostały moje wszechstronne zainteresowania, wykształcenie i pasje. Lubię się nimi dzielić z innymi, zaciekawiać i motywować do dalszego rozwoju. W mojej pracy odbywam niezwykłą podróż w świat języka, kultury i historii. Język angielski dawno temu stał się dla mnie narzędziem, dzięki któremu czuję się obywatelem świata. 

Jeszcze w czasach studenckich brałam udział w ważnych wykopaliskach archeologicznych z dziedziny starożytnego hutnictwa w Górach Świętokrzyskich, pod okiem wybitnego  profesora Kazimierza Bielenina. Nasze odkrycia można oglądać w Muzeum Techniki w Warszawie i Muzeum Starożytnego Hutnictwa w Nowej Słupi. Przez lata mojej młodości zawsze towarzyszyły mi gitara, plecak i aparat fotograficzny PRAKTICA. Od kiedy sięgam pamięcią używałam języka angielskiego, a w obowiązkowym nauczanym w tych czasach  języku rosyjskim śpiewałam ballady Bułata Okudżawy i Włodzimierza Wysockiego. Studia filologiczne były dla mnie przyjemnym czasem obcowania z językiem w różnych formach. Metodyczne szlify i rozwój w tej dziedzinie dały mi wyjazdy na Maltę do szkoły ETI i na Uniwersytet Cambridge, gdzie poznałam nauczycieli z różnych zakątków świata ich metody, sposoby pracy i wspólnie studiowaliśmy pod okiem wspaniałych brytyjskich edukatorów. Pewnego dnia nadszedł  też czas zostania mamą. Czas niezwykły, wciąż trwający, mimo dorosłych lub prawie dorosłych trójki dzieci.

Wątek muzyki i śpiewu był nieodłączną częścią w mojej rodzinie. Śpiewała babcia, śpiewała mama, śpiewałam i ja. Kilka lat w Sienna Gospel Choir, koncerty, płyty, wyjazdy i spotkania z niezwykłymi twórczymi ludźmi.

Podróżuję z książkami w głąb siebie z Bułhakowem, Tolkienem, Steinbeckiem, Goldingiem, Irvingiem, Palahniukiem, Vonnegutem. Mogłabym wymieniać bez końca.  Podróżuję też po świecie. Mam swoje ukochane miejsca, do których wracam- najczęściej do Hiszpanii, Włoch, Niderlandów, Wielkiej Brytanii i Norwegii. Kocham spotykać innych ludzi, poznawać ich historię, kulturę, czerpać od nich garściami i opowiadać o Polsce. Stąd wymiany, studenci Erasmus, projekty, ponieważ wszystkim tym chcę także dzielić się w swojej pracy.

Fiona Clements 

JĘZYK ANGIELSKI

I am a Northern Irish portrait painter, now living and practicing in Warszawa. I originally graduated with a BA Honours Degree in Media Studies in 1985 and returned to full time education in 2005 to study Fine Art, graduating in 2009 with a BA Honours Degree in Fine Art.

I recently read a commentary that there is a real magic in enthusiasm - it spells the difference between mediocrity and accomplishment! Throughout my practice I have enthusiastically embraced the opportunity to educate through art. To realise the amazing potential of applying the Elements of Art and the Principles of Design when communicating about the world around us. I have undertaken workshops and organised projects working with all age groups from pre-schoolers to the over 80’s and over the last four years, I have included teaching ‘English though Art’ as a Native English Speaker in Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa i Gimnazjum STO , Saska Kępa.. 

I have been richly rewarded. Students respond very positively to the opportunities to create and speak in English, communicating their ideas with increasing levels of fluency and accuracy.  Projects in the classroom allow students to work collaboratively. Team projects are an opportunity to share ideas and explore outside individual comfort zones! It is incredibly rewarding to see how increased knowledge and skills enable the students to grow in confidence - confidence to guide oneself and live well.

Benjamin Burg

KOORDYNATOR WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ

NATIVE SPEAKER

Over the past twenty years, I  have taught in a wide range of environments, from inner-city public high schools in Philadelphia, corporate sales training in Eastern Europe, I was a middle school teacher in Pre-IB Language Arts, American History and Ecology in Warsaw, Poland.  Twenty years teaching I have never used a textbook, designing every class from scratch.  I am currently authoring and leading Trips Beyond the Classroom involving hundreds of students.

Ewa Kosińska

GEOGRAFIA 

Jestem absolwentką geografii na Uniwersytecie Warszawskim i studiów podyplomowych w IBE w zakresie ewaluacji programów nauczania. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą w liceach publicznych i niepublicznych.

Jestem nauczycielem dyplomowanym  i egzaminatorem maturalnym. Od wielu lat prowadzę kursy przygotowujące do matury w SSiAPW ”Bratniak”.

Głównymi celami mojej pracy jest przekazywanie uczniom wiadomości z zakresu programu geografii w taki sposób, aby ich zachęcić do tego przedmiotu, by rozumieli zjawiska i procesy zachodzące w otaczającym nas środowisku geograficznym. Staram się pomagać w rozwijaniu ich umiejętności i zainteresowań w zakresie nauk o Ziemi.

Czas wolny najchętniej spędzam wśród zieleni, na skraju Kampinoskiego Parku Narodowego.

Saul Simpson

JĘZYK ANGIELSKI, NATIVE SPEAKER

Born and bred in Manchester I have always had an affinity with sport and music. After spending much of my youth backpacking and playing in bands I moved into education at the age of 19 in the form of a sports specialist and football coach. I was lucky enough to begin my journey working with some fantastic charities and schools in and around Manchester. My focus quickly moved into working with children, teenagers and adults with special educational needs. I have always had a real passion for alternative forms of Education and teaching in a more practical manner. I moved to Warsaw after a lengthly trip to the US and Canada where I lived and worked with a national park ranger. Spending all of my time in the Forest lit a new passion inside of me. After qualifying as a OCN level 3 Forest School leader I set up Pines and have since grown our school in a number of areas.
Our ethos is bred from the belief that risk taking and independent led learning are necessary to successfully support the development of young people. Our core principle places community at the centre of everything we do. We focus on the relationship between our learners and the natural world whilst promoting holistic learning. This approach guides our learners toward becoming knowledgeable, creative, intelligent,  independent, confident, resilient and compassionate individuals who care for the world around them.

Marta Czyż

HISTORIA SZTUKI

Historyczka sztuki, kuratorka, autorka tekstów i publikacji o sztuce współczesnej. Od trzech lat uczy sztuki w Bednarskiej Szkole Realnej. W swoim programie stawia na łączenie teorii z praktyką, spotkania z ludźmi związanymi z różnymi dziedzinami artystycznymi.

Michał Jeżewski

WYCHOWANIE FIZYCZNE

WIOŚLARSTWO

Absolwent AWF Warszawa, wielokrotny reprezentant i medalista Mistrzostw Polski w wioślarstwie, trener wioślarstwa.

Chcę pokazać uczniom piękno sportu, jego wartości oraz zaszczepić w młodzieży chęć uczestniczenia w aktywności fizycznej przez całe życie. Sport to ciągłe samodoskonalenie, trening systematyczności, wytrwałe dążenie do celu. Taka postawa budowana poprzez sport, przekłada się na inne dziedziny życia. 

Agnieszka Łokaj

JĘZYK ANGIELSKI

Uzyskawszy dyplom tłumacza w Instytucie Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, dostałam pracę w korporacji. Jednej, potem drugiej. Uczyłam się porządku i jakości w organizacji pracy, co na co dzień oznaczało przetwarzanie trudno strawnych dokumentów prawnych i biznesowych na inny kod w towarzystwie komputera.  Wybawieniem od tego samotnego i niezbyt twórczego zajęcia okazało się urodzenie czwórki moich dzieci, urlopy macierzyńskie i zaangażowanie na rzecz naszej lokalnej społeczności na warszawskiej Sadybie. Wiedziałam już, że moim żywiołem jest wspólne działanie w małej grupie. Po kursie CELTA w szkole Bell School of English, który fantastycznie uczy nauczać angielskiego, zaczęłam pracować w małych społecznych szkołach i tu jest moje miejsce - jako anglistki i jako tutorki. Wspólny mianownik stanowi towarzyszenie innym w rozwoju i przewodzenie im w budowaniu różnych kompetencji - językowych czy życiowych. Jest to jedna z najpiękniejszych, najbardziej satysfakcjonujących rzeczy, jakie się człowiekowi mogą przydarzyć.  Lubię też inną zgoła moją pracę, jaką jest przekład książek. Najchętniej tłumaczę pozycje popularyzujące zagadnienia psychologiczne i społeczno-polityczne. Mam na koncie jako tłumaczka trzy publikacje.   Poza takimi poważnymi sprawami, jestem pierwsza, kiedy można aktywnie spędzić czas na rowerze (którym latem przyjadę do szkoły), kajakach, wędrówce, żaglach, nartach, łyżwach czy w pracy społecznej, która jest świetną formą naszego obywatelskiego współtworzenia świata. 

Agnieszka Brzoza-Brzezina

JĘZYK FRANCUSKI

Czy można pomylić awanturę z przygodą, rybę z trucizną, aferę z romansem i – może najgorsze – profesora z hotelem? Po francusku jak najbardziej! Ale bez obaw, postaram się, aby Wam się to nie przytrafiło. Jestem absolwentką Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego i od ponad 20 lat uczę licealistów francuskiego. Wierzę, że szkoła jest dla ucznia (a nie na odwrót), a nauka jest skuteczna tylko wtedy, kiedy jest przyjemna. Staram się, żeby każda moja lekcja była nową przygodą z językiem i zdecydowanie stawiam na praktykę. Mam bogate doświadczenie z teatrem w języku francuskim. Z moimi uczniami brałam udział w licznych festiwalach teatralnych, ostatnio w Rumunii. Nieustannie uczę się różnych języków obcych, dzięki temu bardzo łatwo jest mi zrozumieć uczniów, ich trudności oraz początkowe ograniczenia.  Prywatnie, uwielbiam tańczyć flamenco, chodzić po górach, praktykować jogę, eksperymentować w kuchni, grać na pianinie, kastanietach…. Generalnie jestem osobą ciekawą świata i otwartą na kontakt z drugim człowiekiem.

Magdalena Warakomska-Pochodyła

PSYCHOLOŻKA

Ukończyłam psychologię kliniczną w SWPS i 4-letnie szkolenie psychoterapeutycznego Studium Terapii Rodziny przy Stowarzyszeniu OPTA. Jestem absolwentką certyfikowanego kursu Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży w Centrum CBT. Posiadam dyplom praktyka metodą Kids’Skills – Dam radę! Po ukończeniu kursu “Mindfulness for Teachers” we Florencji chętnie wykorzystuję elementy treningu uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jestem potrójnym Certyfikowanym Edukatorem Pozytywnej Dyscypliny: dla rodziców, wczesnego dzieciństwa oraz w klasie. Z dziećmi i młodzieżą pracuję od 12 lat i  z każdym rokiem upewniam się jeszcze bardziej, iż jest to moja pasja i misja. Szkoła Realna pojawiła się jako naturalny etap mojej wieloletniej wędrówki po różnych placówkach edukacyjnych od żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno-pedagogicznych po społeczną szkołę dwujęzyczną w której przepracowałam ostatnie 6 lat. Założenia i koncepcja Saskiej Szkoły Realnej od razu podbiły moje serce i okazały się odpowiedzią na wiele nurtujących mnie pytań i wątpliwości dotyczących obecnej edukacji. Z radością i entuzjazmem zdecydowałam się dołączyć do Zespołu Saskiej by móc wziąć udział w tworzeniu miejsca życzliwej  i mądrej  edukacji. W ramach spotkań i warsztatów ze mną uczniowie będą mogli nauczyć się lepiej rozumieć własne emocje, motywacje, oczekiwania oraz potrzeby. Będziemy dbali o nasz dobrostan wykorzystując praktykę mindfulness, dowiemy się dlaczego oddech to nasz najlepszy sprzymierzeniec w walce ze stresem. Ważnym aspektem naszych spotkań będzie również praca nad akceptacją własnych niedoskonałości, błędów do których mamy pełne prawo i ich nieocenionego wpływu na nasz rozwój. Jednym słowem będziemy się życzliwe wspierać, aktywnie rozwijać, mądrze  motywować i skutecznie usamodzielniać a zupełnie przy okazji dobrze bawić. Podczas pracy z młodymi ludźmi najważniejsze są dla mnie poczucie bezpieczeństwa i atmosfera wzajemnego zaufania.

Karolina Jabłońska

CHEMIA

Jestem absolwentką wydziału chemicznego Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia Chemiczna. Od 2019 roku pracuję w jednej z warszawskich firm edukacyjnych, gdzie spełniam się w roli nauczyciela i managera. Swoją przygodę z nauczaniem zapoczątkowałam już w okresie gimnazjalnym. Uczyłam młodsze roczniki, ale przede wszystkim swoich rówieśników i kolegów ze szkolnej ławki. Z biegiem lat swoją pasję przeniosłam na forum studenckie, gdzie realizowałam się na kółkach naukowych i poszerzałam swoją wiedzę na temat różnorodnych form nauki i sposobów jej przyswajania. Moją maksymą stało się przekonanie, że każdy człowiek posiada wiele talentów, a moim jest czerpanie radości ze zdobywania wiedzy i przekazywania jej młodszym pokoleniom. 

Jestem miłośniczką sportu. Moi przyjaciele wiedzą, że jeśli nie zastaną mnie w mieszkaniu to najprawdopodobniej spędzam czas na sali treningowej.

Zbigniew Pawłowski

HISTORIA

Od ponad 20 lat jestem nauczycielem historii i wiedzy o społeczeństwie w warszawskich liceach niepublicznych i publicznych (i w innych szkołach – czy ktoś jeszcze pamięta gimnazja?). Prowadzę wiele lekcji indywidualnych, m.in. przygotowuję uczniów do olimpiad i konkursów i prowadzę kursy przygotowawcze do matury. Jestem także redaktorem współpracującym z wydawnictwami naukowymi. Co nieco wydawałem: jestem współautorem książki o tematyce onomastycznej oraz gry planszowej Ale historia wydanej z okazji 1050-lecia chrztu Polski. W przygotowaniu (od lat!) są kolejne gry i projekty… Tak to bowiem jest, że gry (planszowe, karciane, fabularne, sieciowe…), a także własne opowiadania i inna twórczość są świetnym sposobem poznawania historii – na moich lekcjach zawsze zapraszam uczniów do takich aktywności. Jestem przekonany, że historię trzeba poznawać, historia JEST ważna (co pewnie w ustach historyka nie brzmi zbyt odkrywczo). Fakty i daty są istotne, ale wymaganie ich znajomości bez zrozumienia procesów historycznych (jak się często dzieje) niejednego do historii zniechęciło. W mojej pracy staram się właśnie pomóc zrozumieć historię. Co tu jeszcze dodać… Interesuje mnie życie w dawnych epokach – we wszystkich aspektach, historia bliska, zwłaszcza historia Mazowsza, językowy obraz świata. W wolnych chwilach (jakże nielicznych) spędzam czas z rodziną, wędruję, zwiedzam, gram na gitarze basowej, a z biegiem lat – najchętniej – śpię.

Mikołaj Pecheniuk

INFORMATYKA

Jestem zwolennikiem innowacyjnego podejścia do nauki programowania dla dzieci i dorosłych – piszę własne programy nauczania, dostosowane do potrzeb i zainteresowań swoich uczniów. Od dzieciństwa pasjonuję się komputerami, programowaniem oraz matematyką. Prywatnie uwielbiam podróże, jazdę na rowerze i psy rasy szpic.

Pablo Montano

JĘZYK HISZPAŃSKI

Moją pasją jest praca z młodzieżą. Od wielu lat uczę języka hiszpańskiego i angielskiego, pracy z kamerą i edycją materiałów filmowych.  Studiowałem Teatr i Produkcję TV w Stanach Zjednoczonych gdzie przez ponad 10 lat pracowałam dla Sieć telewizyjna Warner Brothers i The United Paramount Network. Język hiszpański jest moim językiem ojczystym, a j. angielskiego nauczyłam się studiując, pracując oraz mieszkając ponad 20-lat w USA.

Oprócz nauczania języków, co daje mi ogromną satysfakcję, jestem Dyrektorem ds. Rozwoju w Fundacji Warsaw Volunteer Mission (Warszawska Misja Ochotnicza). Nasza Fundacja wspiera 70 rodzin, które zmagają się z chorobą dzieci, często nieuleczalną oraz w wyniku braku środków, z bardzo trudnymi warunkami życiowymi. Nasi podopieczni  potrzebują leków, artykułów żywieniowych i ubrań, gdyż rodzice opiekujące się dziećmi chorymi lub niepełnosprawnymi nie zawsze mogą pracować zawodowo lub ich dochody są niewystarczające aby pokryć wszystkie potrzeby rodziny. Starym się także budować programy wspierające edukację naszych fundacyjnych dzieci. Wierzę, że dobra edukacja to początek wspaniałej przygody jaką jest dobrze przeżyte życie, życie z satysfakcją i zadowoleniem, że robi się coś ważnego i pięknego.