ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY
OPIEKUNKA SPECJALIZACJI MEDIA-ART
Najbardziej lubię rozmawiać, pytać, słuchać historii, a potem pisać i czekać, co ludzie powiedzą. Dziennikarstwo to opowiadanie świata, to też patrzenie na ręce wszystkim tym, którzy w naszym imieniu decydują. My też będziemy patrzeć. Będziemy też pisać, przeprowadzać wywiady, przygotowywać reportaże i inne materiały dziennikarskie.
Dziennikarka Dziennika Gazety Prawnej, autorka książek m.in. „Straty. Żołnierze z Afganistanu”, „Dorosnąć do śmierci”. Członkini Press Club Polska, laureatka Grand Pressa, Mediatora i Nagrody im. Dariusza Fikusa.
ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY
DYREKTORKA SZKOŁY
Przez wiele lat pracowałam dla międzynarodowej korporacji, a doświadczenia tam zdobyte pozwoliły mi założyć i rozwinąć własną firmę. Z pasji do działalności społecznej założyłam Fundację Dzieci Żywione Inaczej przy Centrum Zdrowia Dziecka na rzecz dzieci żywionych pozajelitowo. Lubię ambitne wyzwania i poszukiwania nowych dróg. Edukacja to jedna z tych dziedzin, które najmocniej inspirują mnie do działania. Jako mama czwórki dzieci poznałam kilka zupełnie odmiennych systemów edukacji wraz z ich zaletami i słabościami. Po doświadczeniu w zarządzaniu szkołą podstawową STO, założyłam Przedszkole Dwujęzyczne oparte na filozofii komunikacji bez przemocy. Wiem, jak wielki potencjał kryje się w młodych ludziach. Ich naturalne zasoby są warte tego, by je wspierać, wzmacniać i rozwijać. Tworzyć dla nich przestrzeń. I taki jest cel Saskiej Szkole Realnej. O tym marzymy my – założyciele oraz wspaniałe grono nauczycieli.
ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY
NAUCZYCIELKIA EDUKACJI PRAWNEJ
Jestem adwokatem. Od kilkunastu lat prowadzę własną kancelarię adwokacką, a od 10 doradzam i jestem szefem działu prawnego u jednego z większych deweloperów na rynku warszawskim.
Z doświadczenia, jakie niesie ze sobą praca adwokata wiem, że bez rzetelnej, praktycznej wiedzy, dobrej współpracy, bez odwagi prezentowania swoich argumentów, umiejętności negocjacji i prowadzenia dialogu, w dzisiejszym świecie nie odniesie się sukcesu.
Jestem mamą 3 dzieci i od dawna przyglądam się polskiej szkole, systemowi edukacji, który co jakiś czas poddawany jest zmianom cofającym nas powoli w lata 80-te ubiegłego wieku.
Odkrycie, że są szkoły odpowiadające potrzebom współczesnego świata i zainteresowaniom młodych ludzi - takie jak Bednarska Szkoła Realna, było początkiem przygody z Saską Szkołą Realną. Tworzymy ją wspólnie z grupą mądrych nauczycieli i doświadczonych pedagogów, praktyków-pasjonatów, gotowych dzielić się swoją wiedzą. Wszystkich nas łączy wizja miejsca będącego czymś więcej, niż szkołą.
OPIEKUNKA SPECJALIZACJI SPOŁECZNO-BIZNESOWEJ
Dla sektora pozarządowego pracuję od 20 lat. Kierowałam organizacją pozarządową oraz koordynowałam jej działania zarówno od strony merytorycznej jak i formalnej.
Jako trenerka prowadzę szkolenia aktywnymi metodami nauczania w Polsce i poza jej granicami (Rosja, Mołdawia, Tadżykistan, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, Ukraina, Białoruś). Przygotowuję koncepcje szkoleń z dziedziny ewaluacji, edukacji dorosłych, zarządzania czasem, wykorzystania aktywnych metod pracy w szkole. Pracuję zarówno z młodzieżą, jak i przedstawicielami samorządów lokalnych, dziennikarzami, nauczycielami i osobami w wieku senioralnym.
Ukończyłam Podyplomowe Studia Ewaluacji Projektów i Programów Unijnych Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej oraz Program menedżerowie NGO Promengo prowadzony przez Fundację Akademia Organizacji Obywatelskich.
Od 2019 w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej prowadzę zajęcia z animacji społecznej i zarządzania projektem społecznym.
Jestem mamą trójki dzieci: Michaliny, Stanisława i Mateusza.
DYREKTORKA ADMINISTRACYJNA SZKOŁY
Gdy powstawała Nasza Szkoła zostałam zapytana o to czym się zajmuję, mianowałam się wtedy Dobrym Duchem Szkoły i ta funkcja bardzo mi się spodobała, i do dziś staram się ją pełnić.
Dbam o dobrą atmosferę w szkole bo głęboko wierzę w to, że nauka i praca w przyjaznym środowisku znacznie poprawia ich efektywność.
Koordynujeę pracę nauczycielek, nauczycieli i pracowników Szkoły, dbam o to aby Saska Szkoła Realna była świetnie działającym mechanizmem.
Z wykształcenia jestem ekonomistką, prywatnie - szczęśliwą mamą trójki dzieci: Izabeli, Filipa i Ani.
WICEDYREKTORKA DS ROZWOJU INNOWACYJNYCH METOD PRACY, NAUCZYCIELKA BIOLOGII
Fascynuję się ewolucją i przystosowaniami organizmów do środowiska. Uwielbiam się uczyć, zadawać pytania i eksperymentować. Podejmuję się wielu działań i często jestem w biegu, choć zawsze znajdę czas, żeby z uwagą obserwować pełzanie dżdżownicy, analizować wzory zacieków na murach czy powąchać mijany jaśmin. Uważam, że zrozumienie zagadnień omawianych na biologii jest kluczowe, żeby zadbać o siebie i o planetę, za którą jesteśmy odpowiedzialni, a uważna obserwacja przyrody zachwyca i podpowiada rozwiązania trudnych, ludzkich problemów. To dla mnie przyjemność i zaszczyt towarzyszyć i być świadkiem rozwoju innych. Nie mogę się doczekać naszych wspólnych dociekań, rozważań i dyskusji!
WICEDYREKTORKA SZKOŁY
Bardzo lubię się uczyć i uczyć innych, dlatego swoją drogę zawodową związałam z edukacją. Od prawie 20 lat z pasją i zaangażowaniem pracuję w szkołach. Pracowałam i w podstawówkach, i w gimnazjum, ale od 2010 roku związałam się już ze szkołami średnimi. Prowadziłam zajęcia z języka polskiego, ale także byłam wychowawczynią kilku roczników, prowadziłam warsztaty literackie, zajęcia teatralne i filmowe, dyskusyjne kluby filmowe, koło literackie, szkolną gazetę.W Saskiej Szkole Realnej opiekuję się nauczycielami, współorganizuję pracę szkoły oraz prowadzę zajęcia ze specjalizacji Media-Art. Moim naturalnym środowiskiem jest szeroko rozumiany tekst. Nie tylko ten literacki, ale także wizualny. Film jest dla mnie równie ważnym tekstem kultury jak książka, a w różnych zakątkach świata zawsze zaglądam do muzeów i czerpię przyjemność z bycia wśród sztuki. Studiowałam na Uniwersytecie Warszawskim najpierw polonistykę, a później w ramach studiów międzywydziałowych (MISH) Artes Liberales i pedagogikę. Cenię sobie szerokie horyzonty i elastyczność poznawczą. Dla przyjemności gotuję, czytam, oglądam, podróżuję i rozmawiam z ludźmi.
JĘZYK POLSKI
Jeśli nie możecie mnie znaleźć w szkole, to zapewne jestem teraz na próbie spektaklu, albo biegnę na pociąg w daleką podróż, mogę też wpatrywać się w srebrny ekran kinowy, lub po prostu zaczytuję się w ulubionej książce. Nauczanie języka polskiego to wspólny mianownik dla wszystkich moich pasji. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli na naszych zajęciach odpłyniemy w świat sztuki, filmu, muzyki i teatru. Literatura będzie dla nas pretekstem do próby zrozumienia historii i rozmów o otaczającej nas rzeczywistości. Przekonałam się, że szkolna ławka dość szybko staje się zbyt ciasna dla ciekawych świata uczniów, zatem bardzo często przenoszę zajęcia na deski teatru, do muzeów, galerii i miejsc, które nadal noszą ślady fascynującej przeszłości. Rola nauczyciela przypomina trochę zawód aktora, ale potrafię także uważnie słuchać moich uczniów i szukać z nimi wspólnych rozwiązań, dlatego nie mogę się już doczekać Waszych pomysłów!
KOORDYNATORKA DS. ADMINISTRACYJNYCH I TECHNOLOGICZNYCH, NAUCZYCIELKA MATEMATYKI I FIZYKI
Jestem absolwentką Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiowałam Astronomię. Brałam także udział w badaniach w Instytucie Akademii Nauk PAN.
Na moich zajęciach będziemy poznawać piękny świat matematyki oraz zgłębiać procesy fizyczne zachodzące wokół nas.
Poza pasją do Fizyki i Astronomii, lubię malować i grać na instrumentach.
PSYCHOLOŻKA
Ukończyłam psychologię kliniczną w SWPS i 4-letnie szkolenie psychoterapeutycznego Studium Terapii Rodziny przy Stowarzyszeniu OPTA. Jestem absolwentką certyfikowanego kursu Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży w Centrum CBT. Posiadam dyplom praktyka metodą Kids’Skills – Dam radę! Po ukończeniu kursu “Mindfulness for Teachers” we Florencji chętnie wykorzystuję elementy treningu uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jestem potrójnym Certyfikowanym Edukatorem Pozytywnej Dyscypliny: dla rodziców, wczesnego dzieciństwa oraz w klasie. Z dziećmi i młodzieżą pracuję od 12 lat i z każdym rokiem upewniam się jeszcze bardziej, iż jest to moja pasja i misja. Szkoła Realna pojawiła się jako naturalny etap mojej wieloletniej wędrówki po różnych placówkach edukacyjnych od żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno-pedagogicznych po społeczną szkołę dwujęzyczną w której przepracowałam ostatnie 6 lat. Założenia i koncepcja Saskiej Szkoły Realnej od razu podbiły moje serce i okazały się odpowiedzią na wiele nurtujących mnie pytań i wątpliwości dotyczących obecnej edukacji. Z radością i entuzjazmem zdecydowałam się dołączyć do Zespołu Saskiej by móc wziąć udział w tworzeniu miejsca życzliwej i mądrej edukacji. W ramach spotkań i warsztatów ze mną uczniowie będą mogli nauczyć się lepiej rozumieć własne emocje, motywacje, oczekiwania oraz potrzeby. Będziemy dbali o nasz dobrostan wykorzystując praktykę mindfulness, dowiemy się dlaczego oddech to nasz najlepszy sprzymierzeniec w walce ze stresem. Ważnym aspektem naszych spotkań będzie również praca nad akceptacją własnych niedoskonałości, błędów do których mamy pełne prawo i ich nieocenionego wpływu na nasz rozwój. Jednym słowem będziemy się życzliwe wspierać, aktywnie rozwijać, mądrze motywować i skutecznie usamodzielniać a zupełnie przy okazji dobrze bawić. Podczas pracy z młodymi ludźmi najważniejsze są dla mnie poczucie bezpieczeństwa i atmosfera wzajemnego zaufania.
KIEROWNICZKA GOSPODARCZA
W Saskiej Szkole Realnej wspieram działania administracyjne, zajmuję się też promocją oraz sprawami technicznymi.
Z wykształcenia jestem architektem krajobrazu, jednak zawodowo moje losy związane były z branżą HR, PR, turystyką oraz zarządzaniem projektami. Jestem też tutorką.
Moje motto to: "...czasami cel podróży nie jest najważniejszy, liczy się sama droga, to czego się na niej dowiadujesz..." (Nora Roberts)
Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Stanisława i Nel :)
EDUKACJA MEDIALNA
Co jest prawdą, a co manipulacją albo fałszywą informacją? Czy wolność słowa znaczy, że wszystko wolno powiedzieć? Na naszych zajęciach dowiecie się, jak poruszać się po dżungli medialnej, po social mediach, jak czytać gazety i wiadomości w internecie i jak nie dać się oszukać.
Dziennikarz, komentator, dokumentalista i doradca medialny; od 2013 Sekretarz Generalny International Association of Press Clubs, organizacji zrzeszającej dziennikarzy i przedstawicieli mediów w ponad 50 krajach; członek rady Press Club Polska; redaktor prasy podziemnej przed 1989 rokiem, później dziennikarz Gazety Wyborczej, reporter i prezenter w serwisach informacyjnych TVP; w latach 2000-2001 doradca medialny Prezesa Rady Ministrów Jerzego Buzka; absolwent Wydziału Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz The Tools of Marketing na University of Toronto; doktorant u prof. Jacka Dąbały w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
JĘZYK FRANCUSKI
CHEMIA, MATEMATYKA
Jestem absolwentką wydziału chemicznego Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia Chemiczna. Od 2019 roku pracuję w jednej z warszawskich firm edukacyjnych, gdzie spełniam się w roli nauczyciela i managera. Swoją przygodę z nauczaniem zapoczątkowałam już w okresie gimnazjalnym. Uczyłam młodsze roczniki, ale przede wszystkim swoich rówieśników i kolegów ze szkolnej ławki. Z biegiem lat swoją pasję przeniosłam na forum studenckie, gdzie realizowałam się na kółkach naukowych i poszerzałam swoją wiedzę na temat różnorodnych form nauki i sposobów jej przyswajania. Moją maksymą stało się przekonanie, że każdy człowiek posiada wiele talentów, a moim jest czerpanie radości ze zdobywania wiedzy i przekazywania jej młodszym pokoleniom.
Jestem miłośniczką sportu. Moi przyjaciele wiedzą, że jeśli nie zastaną mnie w mieszkaniu to najprawdopodobniej spędzam czas na sali treningowej.
TEATR
Jestem reżyserem teatralnym i operowym. Od lat zawodowo pracuję w teatrze prowadząc próby i czuwając nad powstaniem spektaklu od samego początku, aż do premiery. W mojej pracy stykam się z przeróżnymi artystami - aktorami i śpiewakami, ale też ze scenografami, akustykami, realizatorami świateł czy video. Na moich zajęciach będziecie mogli poznać, na czym polega praca każdego takiego artysty - zarówno od teoretycznej - jak praktycznej strony. Z przyjemnością podzielę się z Wami moją wiedzą i doświadczeniem, jako że dla mnie praca w teatrze jest najwspanialsza i najciekawsza na świecie. Być może zainteresuje ona również Was!
NAUCZYCIELKA JĘZYKA POLSKIEGO, KOORDYNATORKA ZESPOŁU TUTORSKIEGO
Swoją przygodę z edukacją zaczęłam sześć lat temu, gdy zdecydowałam się zapisać do Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Wcześniej związana byłam z kulturą francuską i podążałam ścieżką naukową, realizując doktorat na Uniwersytecie Warszawskim i Sorbonne Université. Interesowała mnie antropologia literatury i studia nad wykorzystaniem dziedzictwa muzealnego. Jednak praca w szkole pochłonęła mnie bez reszty i wszystko to, co z nią związane: motywowanie, inspirowanie, cieszenie się z sukcesów i pomoc w trudnościach. Pracę z tekstami traktuję jako przyczynek do zastanowienia się nad uniwersalnymi motywami obecnymi we współczesnej kulturze. Liczy się dla mnie rozwijanie umiejętności praktycznych, które pozwalają na świadome i krytyczne uczestnictwo w życiu społecznym i kulturalnym. W praktyce dydaktycznej najważniejsze jest dla mnie dawanie przestrzeni do indywidualnych wyborów oraz swobodnego wyrażania refleksji, wątpliwości i zachwytów. Zdarza mi się pisać o współczesnej polskiej literaturze dla Francuzów, a w czasie wolnym lubię wyjechać z miasta i wędrować po górach.
MATEMATYKA
NAUCZYCIEL HISTORII I HIT
Historia jest dla mnie przede wszystkim źródłem do poznania współczesności. Woda w nim jest jednak mętna i każdy zapewne ujrzy tam trochę co innego. Dlatego na moich lekcjach mottem przewodnim jest sentencja "ile perspektyw, tyle historii". Zamiast zapamiętywać niezliczoną ilość dat i postaci, uczymy się w klasie budować opinie, dyskutować i słuchać siebie nawzajem. A także szukać punktów styku nawet tam, gdzie wydawałoby się, że nie da się już dogadać.
Jestem absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku historia oraz Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, gdzie zgłębiałem tajniki nowoczesnego nauczania. W czasie wolnym zdarza mi się rzucić wszystko i wyjechać w nieznane - szczególnie chętnie obieram kierunek północ.
GEOGRAFIA
Interesuje mnie jako nauka bardzo namacalnie i bezpośrednio zajmująca się otaczającym nas światem. Najchętniej zajmuję się tematami związanymi z ekologią, krajoznawstwem i geografią miast. Na lekcjach staram się pokazać, że wiedza, którą trzeba w siebie wtłoczyć, ma zastosowanie w życiu codziennym i faktycznie może się do czegoś przydać. Poza pracą w szkole zawodowo zajmuję się także tworzeniem gier, a w czasie wolnym najbardziej lubię grać w piłkę (gram w amatorskiej drużynie Laga Warszawa) i oglądać mecze.
WOS / EDUKACJA OBYWATELSKA
Nie podoba mi się nazwa WOS, wolę „Edukacja obywatelska” – nadaje nam podmiotowość, prowokuje do działania.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziałach anglistyki i stosunków międzynarodowych. Przez 12 lat pracowałam w polskim sejmie, zajmując się stosunkami międzynarodowymi i protokołem dyplomatycznym. Rzuciłam tę pracę aby zająć się biznesem edukacyjnym. Założyłam i do dziś prowadzę przedszkole anglojęzyczne zgodnie z wytycznymi Rady Europy i wymogami European Language Label, w prowadzeniu drugiej placówki dwujęzycznego pomagam naszej dyrektorce Dorocie Robińskiej. Obie wychowują dzieciaki w oparciu o zasady pozytywnej dyscypliny.
Chcę aby lekcje WOS miały postać dyskusji o współczesnym świecie, filozofii i historii – tej najnowszej i tej nieco dawniejszej.
Prywatnie jestem mamą Bartka, ucznia warszawskiej „dwójki” oraz Kaliny, studentki historii sztuki i designu na Uniwersytecie w Utrechcie. Jestem pasjonatką historii i literatury Anglii oraz modernistycznej architektury. Interesuję się też wzornictwem i architekturą wnętrz, a w wolnych chwilach odnawiam stare meble.
DORADZTWO ZAWODOWE
Ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiki Specjalnej (obecnie APS), a na niej wydział resocjalizacji społecznie niedostosowanych. Zawsze chciałam zmieniać i naprawiać świat, nieść pomoc potrzebującym. Pracowałam jako pedagog szkolny, w specyficznym środowisku małej miejscowości. Wierzyłam w to, że wartością dodaną w dziecięcym świecie są przestrzenie, w których liczą się wartości, szacunek i wiara w człowieka. Rynek pracy otwierał się na nowe możliwości. Chciałam spróbować swoich sił w korporacji. I choć był to bardzo ciekawy czas w moim życiu, pełen nowych wyzwań i interesujących projektów, po kilku latach postanowiłam wrócić do świata edukacji. Pomnożyłam swoje zainteresowania i ukończyłam kolejne kierunki studiów. Jestem doradcą zawodowym i pedagogiem –terapeutą. Pasja do pomagania i tworzenia czegoś nowego pozostała ze mną do dziś i uruchamia się w każdej akcji, czy projekcie związanym z wolontariatem. Lubię tę moc, którą daje współtworzenie, wspólne działanie, pochylanie się nad ludzkim problemem, szukanie rozwiązań, bycie przy kimś, kto potrzebuje wsparcia. Wierzę w to, że każdy z nas ma taką przestrzeń, w której otwiera się na potrzeby innych. Cenię spotkania z młodymi Ludźmi i odkrywanie w nich zasobów i pokładów na których mogą budować swoją przyszłość. Chciałabym by poczuli swoją siłę i zrozumieli swe wszechstronne możliwości. A z zajęć, które wypełniają mi czas wolny szczególne miejsce zajmuje kaligrafia i iluminacja oraz mazurska agroturystyka. Współtworzę Stowarzyszenie „Wiatr w Żagle”. Interesuję się sztuką, teatrem, filmem, słowiańskimi obrzędami. Chciałabym więcej wiedzieć na temat leczniczego zastosowania ziół. Lubię wszelkie prace kreatywne. Jestem wciąż ciekawa ludzi i świata.
WF
Od dzieciństwa czułam potrzebę kontaktu z własnym ciałem, tego jak się rusza i jak oddycha, gdy jest samo ze sobą oraz gdy wchodzi w kontakt z otaczającą przestrzenią i innymi ciałami. Intuicyjnie wykonywałam różne ćwiczenia i pozycje po przyjściu ze szkoły, by zrzucić z siebie napięcie i zacząć czas wolny lub doenergetyzować się, by zasiąść do odrobienia pracy domowej. Z czasem okazało się, że są to od tysiącleci znane joginom pozycje, które faktycznie mają takie, jak czułam, działanie na organizm. Dodatkowo pasjonowały mnie języki obce, przy nauce których, zauważałam zmianę sposobu myślenia i postrzegania świata. Wszak ta sama rzecz nazwana po francusku ma inną wibrację niż po angielsku czy polsku. W połączeniu z wrażliwością na dźwięki, śpiewem i muzykowaniem doprowadziły mnie do starożytnego języka sanskryckiego i napisanych w nim mantr i wed. Gdy dojrzałam i nadeszło poczucie, że chcę się tym wszystkim dzielić, przeszłam wiele szkół, kursów, treningów i warsztatów w kraju i za granicą (AWF, Reebok University, Open Mind, Health & Fitness Idea, Joga klasyczna wg BKS I’Yengar’a, Vipassana, Totalna Biologia itd.) Pasjonują mnie także metoda odbarczania organizmu wg Lowena, metody Feldenkraisa oraz różnorodne techniki relaksacyjne i oddechowe. Nieustannie rozwijam umiejętności ciała, oddechu i umysłu. Uważam umiejętność poczucia samego siebie, kontakt z własnym oddechem i stanem umysłu za podstawę zdrowia tak fizycznego jak i psychicznego w świecie obecnie pełnym bodźców i pośpiechu. Dlatego na sesjach z uczniami zwracam szczególną uwagę na precyzję prawidłowego wykonania ćwiczenia oraz oddechu, co prowadzi do wzrostu świadomości ciała i pracy z nim. Swoją pasją, spokojem i uśmiechem staram się wpływać na troskliwsze traktowanie ciała, świadomość oddechu, uspokojenie umysłu, a co za tym idzie zdrowie i wspaniałe samopoczucie każdego z uczniów. Uwielbiam swoją pracę za kontakt z ludźmi i dzielenie się dobrem natury.
ETYKA
Czy normy moralne mają sens? Jakie jest ich źródło, gdzie znajdują swoje uprawomocnienie? Dlaczego przez tysiące lat ludzie nie doszli do konsensusu w wielu dylematach moralnych? Czemu wciąż tematy aborcji, eutanazji, in vitro, problem uchodźców, wolności religijnej i wolności od religii, kwestie praw kobiet, mniejszości seksualnych i setki innych rozpalają co jakiś czas przestrzeń publicznego dyskursu, a przeciwległe strony okopują się na z góry upatrzonych pozycjach, mówiąc współcześnie - siedzą w swych bańkach informacyjnych? Pytania te oraz masę podobnych, zadaję uczniom na lekcjach etyki.....
Prywatnie - absolwent filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, jeszcze z ciekawych czasów, gdzie można było spotkać wiecznych studentów, nie rozliczających czasu w stylu franklinowskim. Miłośnik transgresyjnych obszarów literatury, sztuki i filmu. Działający raczej sprawnie i praktycznie fascynat ludzkiej irracjonalności i szaleństwa, zwolennik i obrońca bałaganu na biurku. Po drodze, absolwent podyplomowych studiów dziennikarskich na Uniwersytecie Warszawskim oraz potencjalny nauczyciel wiedzy o społeczeństwie oraz podstaw przedsiębiorczości.
Wciąż osobnik poszukujący, tylko bez jasno sprecyzowanego celu, ale jak mówią, ponoć droga jest ważna, a nie jej cel...
SPECJALIZACJA SPOŁECZNO- BIZNESOWA/ PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Obyś cudze dzieci uczył! Ponoć ma to być przekleństwo, życzenie tego, co najgorsze. Zdecydowanie z takim powiedzeniem się nie zgadzam, bo … lubię uczyć!
Już od czasów studiów przekazywanie wiedzy innym sprawiało mi dużo radości, a edukacja ekonomiczna, którą zajmuję się od ponad 20 lat stanowi według mnie ważny, często traktowany po macoszemu, element kształtowania kompetencji młodego człowieka. W związku z tym staram się przekonywać od wielu lat każdego (także jako koordynator jednych z największych w Polsce programów edukacji ekonomicznej), że kształtowanie postawy przedsiębiorczej od najmłodszych lat przynosi wiele korzyści. W swojej pracy staram się budować pozytywne nastawienie do tematów związanych z przedsiębiorczością, finansami, bankowością, biznesem i zarządzaniem, rynkiem pracy itd.
Jestem absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie jeszcze podczas studiów rozpocząłem pracę zawodową, którą kontynuuję do dziś w Instytucie Kapitału Ludzkiego na stanowisku adiunkta. Przez lata zajmowałem różne funkcje w biznesie, organizacjach pozarządowych i administracji publicznej.
Prowadzę działalność dydaktyczną, naukowo-badawczą, szkoleniową i doradczą w następujących obszarach: zarządzanie kapitałem ludzkim, edukacja ekonomiczna, przedsiębiorczość, efektywne zarządzanie organizacją, zagadnienia rynku pracy, rozwój kompetencji osobistych. Jestem autorem kilkudziesięciu publikacji i artykułów naukowych.
A prywatnie uwielbiam podróże – w praktyce i palcem po mapie.
RELIGIA
Uczę religii w Saskiej Realnej i od 20 lat w Zespole Szkół Bednarska. Ukończyłam studia na Akademii Sztuk Pięknych w W-wie a potem studia teologiczne na UKSW. Praca z młodzieżą sprawia mi wielką radość. Wspaniałe jest wspólne poszukiwanie wartości i sensu życia w oparciu o teksty Biblii i przemyślenia twórców kultury europejskiej. Chciałabym pomagać młodym w logicznym, samodzielnym i otwartym myśleniu o rzeczywistości, by mogli mieć swój udział we wprowadzaniu w ten świat dobra, prawdy i piękna.
PEDAGOŻKA SPECJALNA
Saska Szkoła Realna to kolejny przystanek w mojej drodze zawodowej. Gdzie będę za rok? Za 5 lat? Za 20 lat?
Nie mam pojęcia! I to w tej drodze jest najwspanialsze. jestem gdzie i kiedy chcę, tam gdzie jest mi dobrze.
Ciągle szukam nowych wyzwań. Właśnie spontaniczność i radość z poszukiwania chcę przekazać młodzieży.
Kiedyś bardzo mocno planowałam. Dziś nauczyłam się marzyć i realizować te pragnienia.
Pracuję na relacji, podmiotowości i dużej empatii. Nie ma rzeczy nie do zrobienia jeśli umiemy działać razem.
Prywatnie żona i mama, miłośniczka Pienin.
WOS
W skrócie mogę powiedzieć, że jestem ciekawym świata absolwentem stosunków międzynarodowych, a w przerwach od belfrowania pracownikiem w ministerstwie i działaczem w NGOsach. A szerzej: Ukończyłem studia licencjackie i magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku stosunki międzynarodowe. W kręgu moich zainteresowań można znaleźć m.in. astronomię, teologię, dyplomację, politykę, kolejnictwo, historię, fantastykę i podróże, zwłaszcza te rowerowe. Pochodzę z malowniczo położonego Jasła a mieszkam już od 2013 r. w pięknej i dumnej Warszawie. Kwestie zawodowe i pasje edukacyjno-społeczne przedłużam w Fundacji Science Academy, której jestem współfundatorem, oraz w innych NGOsach z zakresu popularyzacji nauki i działalności edukacyjnej. Przez szereg lat pełniłem funkcję kierownika obozów naukowych oraz różnych projektów popularyzujących wiedzę o świecie i kosmosie. Jak inaczej można opisać lekcję wiedzy o społeczeństwie jak nie próbą nauczenia uczniów i uczennic obsługi otaczającego nas świata i próbą zainteresowania nim? Moje społeczne i zawodowo-polityczne doświadczenie pozwala mi czynić to w sposób realny.
EDUKACJA FILMOWA
Jestem reżyserką filmową, scenarzystką i autorką storyboardów.
Studiowałam w szkołach filmowych w Polsce i we Francji, a praktycznej strony zawodu uczyłam się na planach filmowych. Mój film dyplomowy pt. „Superjednostka” został doceniony na wielu światowych festiwalach (m.in. znalazł się na długiej liście oscarowej).
W mojej pracy najbardziej cenię możliwość współpracy z ludźmi o różnych doświadczeniach i w różnym wieku. Głęboko wierzę, że dzięki temu powstają najciekawsze rzeczy.
W Saskiej Szkole Realnej będę prowadzić warsztaty, podczas których wspólnie zrobimy film dokumentalny, przejdziemy przez cały proces twórczy. Znajdziemy temat, który uznamy za ważny i ciekawy, przedyskutujemy go i opracujemy scenariusz. Każdy uczeń nakręci swoją część; film złożony z tych części opowie o tym, jak jego młodzi autorzy odbierają świat.
JĘZYK HISZPAŃSKI
Hiszpański jest czwartym najczęściej używanym językiem na świecie, a znając go jesteśmy w stanie komunikować się w 21 krajach świata. Ja swoją przygodę rozpoczęłam 11 lat temu i trwa ona do dzisiaj. Od niedawna interesuję się przedhiszpańskimi cywilizacjami Ameryki Południowej, czyli kulturami przed przyjazdem Hiszpanów. Wiedzieliście na przykład, że Majowie wierzyli, że człowiek został stworzony z kukurydzy, a El Dorado wcale nie skrywa złota? To właśnie takie historie i legendy przykuły moją uwagę.
Uważam, że język jest narzędziem które pomaga nam odkrywać, podróżować i poznawać inne kultury, otwierając głowę na nowe doświadczenia. W końcu nigdy nie wiadomo dokąd zaprowadzi nas nasze camino.
FILOZOFIA
Czy filozofia to dynamit rozsadzający potoczne doświadczenie? Sztuka tworzenia pojęć? Krytyczne myślenie? Interpretacja świata? A może narzędzie jego zmiany? Rolą filozofii jest stymulacja zapału, wyobraźni i intelektu tak, abyśmy mogli kwestionować siły, które ciążą nad naszym życiem. Podczas zajęć zastanowimy się, w jaki sposób postrzeganie rzeczywistości kształtuje nasze rozumienie świata. Jak język i narracja wpływają na nasz sposób myślenia? Czy istnieją struktury, które stanowią podstawę doświadczenia? A może dominantą świata jest nieprzewidywalna różnorodność?
Mam na imię Karolina. Jestem filozofką, polonistką, tłumaczką, ale przede wszystkim…pedagożką! Studiowałam filologię polską i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim oraz filologię romańską na Université Bordeaux Montaigne. Ukończyłam też Szkołę Edukacji PAFW. W praktyce dydaktycznej najważniejsze jest dla mnie podejście badawcze: doświadczenie, tworzenie wniosków, stawianie hipotez, zastosowanie i praktyka.
JĘZYK POLSKI
Dlaczego zdecydowałam się zostać polonistką? Bo czuję, że czytanie jest cenne, otwiera mi ono oczy na różnorodność, zmienność, na świat wewnętrzny postaci. Literatura pokazuje mi jak kiedyś, ktoś inny myślał o życiu, czy też jakie miał fantazje o rzeczywistości. Wyrywa mnie z mojego obecnego doświadczenia. Pozwala mi znaleźć się na chwilę w zupełnie innej sytuacji, oderwać się od tego co tu i teraz, bym potem mogła z odświeżonym umysłem, nowymi soczewkami wrócić do mojej codziennościi... spojrzeć na nią odrobinę inaczej. Chciałabym, żeby to doświadczenie stało się także udziałem moich uczniów. Jestem absolwentką studiów licencjackich z filologii polskiej (specjalność: kultura i literatura polska w perspektywie europejskiej i światowej) na Uniwersytecie Warszawskim oraz z polonistyki nauczycielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studiowałam również religioznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, było niezwykle ubogacającym doświadczeniem, dającym mi wgląd w odległe kultury i tradycje.
W wolnym czasie bardzo lubię podróżować, szczególnie autostopem, gdyż zawiera się w tym pełne otwartości spotkanie z drugim człowiekiem. Na co dzień lubię praktykować jogę, próbowałam też afro
dance, a w przyszłości chciałabym zacząć swoją przygodę z tańcami brazylijskimi.
JĘZYK ANGIELSKI
Uczę języka angielskiego i jest to — razem kilkoma innymi językami obcymi — mój ukochany niematerialny „scyzoryk”. Z osobami, z którymi się uczę, dzielę się tym, jak można się nim bawić, wykorzystać na milion sposobów i otworzyć przeróżne życiowe drzwi. Poza tym ruszam się, czytam, śpiewam, gram, przerabiam, szyję, lepię, bazgrzę, tworzę i obserwuję. Fascynują mnie sposoby, na jakie jesteśmy różnorodni i chcę budować wspierające przestrzenie, które wzbogacają życie.
CHEMIA
Jestem absolwentką Wydziału Chemicznego na Politechnice Warszawskiej. W 2019 roku obroniłam pracę doktorską w temacie chemii polimerów biodegradowalnych.
Jestem pasjonatką chemii już od najmłodszych lat. W szkole podstawowej zrobiłam olimpiadę z chemii, a już w liceum rozpoczęłam pracę korepetytora, którą kontynuowałam w czasie studiów i potem podczas pracy naukowej.
Łączę pracę badawczą z nauczaniem i wiem, że jest to moją pasją. Jestem autorką publikacji oraz patentów w temacie wykorzystania materiałów polimerowych w praktyce.
Prowadzę projekty naukowe oraz prowadzę zajęcia dla studentów. Lubię pokazywać swoim uczniom świat przez pryzmat chemii, bo przecież cały świat wokół nas i w nas to chemia. Pokazywanie zależności właściwości związków od ich budowy,
analizowanie praw chemicznych, zagłębianie się w odkrycia historyczne pozwalają ukazać jej piękno. Dzięki niej mamy leki, materiały i obecną technologię. Przez lata pracy byłam nauczycielem w wielu szkołach państwowych i prywatnych tj. LXVII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza, The British School Warsaw (A Nord Anglia Education School)czy International American School (IAS).
Prywatnie jestem wielbicielem sportów wszelakich (roweru, jogi, żeglarstwa, łyżew, pływania) oraz podróży. Pasjonuję się tez wszelkimi ekologicznymi technologiami: kosmetykami i materiałami. Lubię poczytać dobrą książkę, pójść na wartościowa sztukę lub wystawę, a także obejrzeć interesujący film.
INFORMATYKA
Mam ponad 15 lat doświadczenia w szkolnictwie - jako nauczyciel i tutor, a także w zakresie zarządzania oświatą i edukacji osób dorosłych. Ukończyłem specjalizację pedagogika zdolności i informatyki oraz Akademię Liderów Oświaty. Jestem certyfikowanym tutorem i edukatorem pozytywnej dyscypliny.
Ważne jest dla mnie kształcenie u uczniów kompetencji, nie tylko informatycznych. Kluczowy jest dla mnie także aspekt wychowawczy, relacje i całościowy rozwój podopiecznych. Nowoczesne technologie przedstawiam uczniom jako przydatne narzędzia i pomoc w samorealizacji, a nie cel sam w sobie. Nauka programowania rozwija myślenie oraz umiejętność szukania rozwiązań. Takie podejście chcę rozwijać na moich lekcjach.
Bliska jest mi tematyka rozwoju osobistego, a wspieranie innych i towarzyszenie w ich rozwoju jest dla mnie bardzo inspirujące i interesujące. Jestem fanem kina, szczególnie kina dokumentalnego. Lubię poznawać nowych ludzi oraz uczyć się nowych rzeczy. Stale rozwijam swoje kompetencje i wiedzę oraz szukam nowych obszarów rozwoju. Interesuje mnie wiele dziedzin od nauk ścisłych, czy zastosowania nowoczesnych technologii, poprzez nauki społeczne, edukację i psychologię.
FIZYKA
MATEMATYKA
SPECJALIZACJA SPOŁECZNO-BIZNESOWA
Jolanta Shields is a Lecturer in Politics at Leeds Beckett University and an Associate Fellow of the Higher Education Academy. She previously worked at the University of Manchester researching health policy as well as teaching British Politics to 1st and 2nd year undergraduate students. Her PhD funded by the Economic and Social Research Council (ESRC) and a Manchester University President’s Doctoral Scholar Award explored the role of a hybrid form of organisation, the Community Interest Company, in the English NHS. Prior to academia, Jolanta had a successful career in local government where she worked as a Senior Policy Officer for Manchester City Council for over eight years. She has published and contributed to research on health inequalities, the societal impact of Covid-19 pandemic, the role of local government and health policy. Jolanta has attended numerous national and international conferences including as an invited and keynote speaker.
Her areas of research expertise range from British Politics, Health Policy to Local Government and Governance. She has also delivered a wide range of practice-based seminars such as Active Citizenship, Community Development and Research Methods.
JĘZYK ANGIELSKI
Na co dzień tłumacz przysięgły, a od niedawna również nauczyciel języka angielskiego w Saskiej Realnej. Wolny czas najchętniej spędzam w naturze, na macie do jogi, przy pianinie, z książką albo z bliskimi.
Potrzeba powrotu do uczenia pojawiła się wraz z wchodzeniem moich córek w tryby systemu edukacji. Chcę być nauczycielem, jakiego sam chciałbym widzieć w ich szkołach: wspierającym, życzliwym i zaangażowanym, prowadzącym lekcje w oparciu o takie wartości szacunek, empatia i tolerancja.
JĘZYK ANGIELSKI
Jestem absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym.
Posiadam kwalifikacje Uniwersytetu Cambridge: Certificate in English Language Teaching to Adults (CELTA). Jestem również egzaminatorem maturalnym. Od wielu lat pracuję jako lektorka w szkołach językowych, mam także doświadczenie w pracy w szkołach publicznych. Prywatnie jestem żoną, mamą dwójki dzieci, działaczką społeczną, od 2018 roku radną warszawskiej Dzielnicy Wesoła a od 2022 roku prezeską fundacji charytatywnej.
Jestem nauczycielką z wyboru i z pasji. Od podstawówki chciałam uczyć - nie miało znaczenia czego, byle przekazywać wiedzę i odpowiadać na pytania. Z tego pragnienia, które przetrwało aż do teraz i zaprowadziło mnie na studia językowe, wyrosła pasja do nauczania, którą cały czas wypełniam, jako lektorka języka angielskiego, ale i trenerka efektywnej nauki.
W czasie wolnym jestem zapaloną rękodzielniczką, więc zapewne podczas naszych zajęć z torby będzie wystawać mi jakaś robótka, ewentualnie dobra książka fantasy kub science-fiction. Jestem również absolutną kociarą, ale swoje koty zazwyczaj zostawiam w domu ;)
WOS
Z wykształcenia jestem politologiem (absolwentem Instytutu Nauk Politycznych UW) i amerykanistą (absolwentem Ośrodka Studiów Amerykańskich UW). Jednak od 2010 r. związany jestem ze SGH - najpierw jako doktorant, a obecnie jako adiunkt w Instytucie Studiów Międzynarodowych. Interesują mnie wybory i kampanie wyborcze oraz zmiana społeczna i jej wpływ na wybory i kampanie wyborcze (głównie w USA).
Gdy nie pracuję, prowadzę stabilne życie rodzinne: jedna żona, jedno dziecko i dwa psy - stary jamnik Kabanos i młody nanoowczarek Sylvia. Od zawsze pasjonuje mnie lotnictwo. Słucham metalu. Kiedyś żeglowałem.
NATIVE SPEAKER
Certified English Teacher, Word Wizard, and Language Lover
Greetings, fellow language enthusiasts! I'm your go-to English teacher, here to sprinkle some linguistic magic into your day. Armed with an MA in Language, Culture, and Communication (and a secret stash of fun-sized grammar rules), I'm ready to make learning English a wild ride. Let's explore the world of words together, laugh at bad puns, and discover the beauty of language. Oh, and did I mention I'm fluent in German, Swedish, Polish, and working hard on Portuguese? So, let's chat, learn, and have a blast!
WF
Jestem absolwentką warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego, nauczycielką, trenerką judo i instruktorką żeglarstwa, założycielką i prezeską Uczniowskiego Klubu Judo OOKAMI Warszawa.
W SSR prowadzę zajęcia judo/ samoobrony w lekkiej , radosnej a jednocześnie skutecznej formule
Kiedy okoliczności i czas pozwalają pakuję sakwy, zabieram namiot, wsiadam na rower i ruszam przed siebie … najczęściej bez konkretnego celu W ten sposób, w ciągu ostatnich osiemnastu lat, udało mi się zawitać do wielu fantastycznych miejsc w Polsce i w Europie. Wszystkim chętnym osobom opowiem i podpowiem jak rozpocząć pasjonującą przygodę z wyprawami rowerowymi.
JĘZYK ANGIELSKI
Miałam być tłumaczką, ale okazało się to bardzo nudnym dla mnie zajęciem. Spróbowałam uczyć (najpierw
dając korki) i okazało się, że to mi nieźle idzie i sprawia dużo satysfakcji.
Na moich lekcjach stawiam na komunikację i na realne umiejętności językowe, czasem trochę podręczę moich
uczniów gramatyką (żeby jednak nie było obciachu, że ktoś mówi “Me Tarzan, you Jane”).
Prywatnie: filmo- i serialomaniaczka, fanka polskich gór i greckich wysp, RPG oraz NVC.
JĘZYK HISZPAŃSKI
¿Tortilla con o sin patatas? W tej odwiecznej dyskusji, która rozpala Hiszpanów zdecydowanie opowiadam się za pierwszą wersją, a Wy? Na lekcjach w Saskiej wspólnie odkrywamy kulturę hiszpańskojęzyczną „od kuchni” i tropimy powiązania między znanymi nam językami, uważając przy tym na tzw. falsos amigos, jak ropa, carpeta czy ulubione przez uczniów pato.
Studiowałam filologię hiszpańską, angielską i dziennikarstwo, a poza pracą w szkole zebrałam doświadczenie zawodowe m.in. jako tłumaczka, copywriterka i PR & Event Manager, współpracując z osobami ze świata biznesu, kultury i sztuki w Polsce i zagranicą.
BIOLOGIA
WF
Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, nauczycielem wf i trenerem wioślarstwa. Pracuję z młodzieżą w Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym nr 2 oraz uczę dorosłych-amatorów w Towarzystwie Wisła dla Wioślarzy.
W SSR pokazuję młodzieży różnicę między wioślarstwem i kajakarstwem i zachęcam do ćwiczeń na świeżym powietrzu.
Sport jest moja pasja od dziecka. Oprócz wioślarstwa lubię biegać i jeździć na rowerze szosowym.
W wolnym czasie lubię podróżować, gdzie oczywiście aktywnie spędzam czas.
HISTORIA SZTUKI
Sztuka nie zbawi świata, ale sprawi, że nasze życie jest lepsze. Piękniejsze, ciekawsze, bardziej różnorodne, nieoczywiste, stymulujące. Ja w sztuce zakochałam się w okolicach liceum i tak już zostało. Na studia pojechałam do Krakowa, by studiować historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pod koniec studiów postanowiłam zostać krytyczką sztuki, i choć jest to zawód bardziej dla marzycielek niż realistów, to... w sztuce marzenia stają się rzeczywistością! Od 12 lat współpracuję z magazynem o sztuce "Szum", a obecnie, razem z kolegą Jakubem Banasiakiem, jestem jego redaktorką naczelną. Nagrywam także podcast "Godzina Szumu" poświęcony aktualnym wydarzeniom na scenie artystycznej. W sztuce interesuję się wszystkim po trochu, ale najbardziej sztuką performans i herstorią sztuki. Do zespołu Saskiej Szkoły Realnej dołączyłam, żeby zarażać was moją pasją do sztuki - kto wie, jakie wasze marzenia mogą się dzięki niej spełnić?
WF
Odkąd ponad 30 lat temu zobaczyłem film z Bruce Lee fascynują mnie sztuki i sporty walki. Brazylijskim jiu-jitsu zajmuję się od 2003 roku a swój klub Dragon's Den prowadzę od 2010r.
Wśród moich podopiecznych są medaliści mistrzostw Polski, Europy i świata ale moją ambicją jest przede wszystkim zachęcenie do jiu-jitsu jak największej liczby osób.
Jestem absolwentem Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW i języki obce to moja druga pasja. Ponadto lubię podróżować, czytać i gotować.
BIZNES I ZARZĄDZANIE
Na co dzień pracuję jako adiunkt w Katedrze Teorii Ekonomii w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Studiowałem ekonomię w SGH oraz historię na Uniwersytecie Warszawskim. Moje zainteresowania naukowe koncentrują się w obszarze ekonomii politycznej, ekonomii rozwoju, historii myśli ekonomicznej oraz wokół problemów społeczno-gospodarczych państw Bliskiego Wschodu (mój doktorat poświęcony był polityce przemysłowej w przed- i porewolucyjnym Iranie). Jestem członkiem Polskiej Sieci Ekonomii oraz Polskiego Towarzystwa Historii Gospodarczej.
WF
Nazywam się Patryk Wachowiec. Od najmłodszych lat jestem bardzo związany ze sportem. Pierwszą dyscyplinę sportową jaką zacząłem uprawiać, ku zaskoczeniu wielu były warcaby. Następnie przerzuciłem się na piłkę nożną, która towarzyszyła mi do wieku dorosłego.
Ukończyłem studia magisterskie na AWF w Warszawie filia w Białej Podlaskiej, gdzie zdobyłem również uprawnienia instruktora pływania, instruktora windusrfingu oraz ratownika wodnego. Zaraz po zakończeniu studiów ukończyłem kurs trenera personalnego.
W codziennej pracy towarzyszy mi sport. Oprócz bycia nauczycielem wychowania fizycznego oraz nauki pływania staram się rozwijać inne pasje, tj. grę w padla czy windsurfing. Nie wyobrażam sobie aby w moim życiu mogło zabraknąć sportu.
WF
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Sport to moja największa pasja – od
najmłodszych lat czas wolny najczęściej spędzałem z piłką przy nodze lub na pływalni. Z czasem przekonałem się też do innych dyscyplin i zdecydowałem, że będę propagował sportowy styl życia
wśród dzieci i młodzieży, więc zostałem nauczycielem WF. W międzyczasie zdobyłem uprawnienia instruktora nordic walking oraz trenera piłki nożnej licencji UEFA C.
Obecnie poza pracą w szkole jestem trenerem piłki nożnej dzieci w wieku przedszkolnym - poznaje je z podstawami gry oraz szeroko rozumianym sportem i aktywnością fizyczną.
W pracy z uczniami stawiam na indywidualne podejście, dopasowany do możliwości plan treningowy i stwarzanie przyjaznej atmosfery, aby każdy z kim trenuje mógł
kojarzyć aktywność fizyczną z rozwojem i polepszaniem swoich możliwości.
JĘZYK POLSKI
Nauczyciel mianowany, od 2018 roku pracuje w warszawskich szkołach. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał na UW, gdzie najpierw skończył MISH, a potem – Wydział Polonistyki. Laureat III edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego w kategorii najlepszy artykuł specjalistyczny, w którym opisał autorską metodę pracy z tekstem. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Teksty naukowe i artystyczne publikuje lub publikował w „Kwartalniku Edukacyjnym”, „Edukacji – Technice – Informatyce”, „Twórczości”, „Forum Akademickim”, „Głosie Nauczycielskim”, „Mishellaneach”, „Języku Polskim w Szkole Podstawowej”, „Języku Polskim w Gimnazjum”, „Języku Polskim w Szkole Ponadpodstawowej”, „Dyrektorze Szkoły”, „Uczyć lepiej”, „eleWatorze”, „Feeriach”, „2Miesięczniku”, „Interze-”, „Nowym BregArcie”, na stronie Fundacji im. Tymoteusza Karpowicza oraz w antologiach i monografiach. Interesuje się nowościami wydawniczymi, literaturą i kulturą polską XIX wieku, dydaktyką literacko-kulturową, metodyką lektury, mitami oraz komparatystyką literacką.
Jako recenzent czasopism kulturalnych śledzi rynek książki oraz komentuje rzeczywistość w felietonach. Ceni sobie metodę close reading i stara się uczyć przede wszystkim krytycznego odbioru kultury.