M

NASZ ZESPÓŁ

Magdalena Rigamonti

ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY

OPIEKUNKA SPECJALIZACJI MEDIA-ART

Najbardziej lubię rozmawiać, pytać, słuchać historii, a potem pisać i czekać, co ludzie powiedzą. Dziennikarstwo to opowiadanie świata, to też patrzenie na ręce wszystkim tym, którzy w naszym imieniu decydują. My też będziemy patrzeć. Będziemy też pisać, przeprowadzać wywiady, przygotowywać reportaże i inne materiały dziennikarskie. 

Dziennikarka Dziennika Gazety Prawnej, autorka książek m.in. „Straty. Żołnierze z Afganistanu”, „Dorosnąć do śmierci”. Członkini Press Club Polska, laureatka Grand Pressa, Mediatora i Nagrody im. Dariusza Fikusa.

Pokaż więcej

Dorota Robinska

ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY

DYREKTORKA SZKOŁY

Przez wiele lat pracowałam dla międzynarodowej korporacji, a doświadczenia tam zdobyte pozwoliły mi założyć i rozwinąć własną firmę. Z pasji do działalności społecznej założyłam Fundację Dzieci Żywione Inaczej przy Centrum Zdrowia Dziecka na rzecz dzieci żywionych pozajelitowo.  Lubię ambitne wyzwania i poszukiwania nowych dróg. Edukacja to jedna z tych dziedzin, które najmocniej inspirują mnie do działania. Jako mama czwórki dzieci poznałam kilka zupełnie odmiennych systemów edukacji wraz z ich zaletami i słabościami.  Po doświadczeniu w zarządzaniu szkołą podstawową STO, założyłam Przedszkole Dwujęzyczne oparte na filozofii komunikacji bez przemocy. Wiem, jak wielki potencjał kryje się w młodych ludziach. Ich naturalne zasoby są warte tego, by je wspierać, wzmacniać i rozwijać. Tworzyć dla nich przestrzeń. I taki jest cel Saskiej Szkole Realnej. O tym marzymy my – założyciele oraz wspaniałe grono nauczycieli.

Pokaż więcej

Marta Zieniewska

ZAŁOŻYCIELKA SZKOŁY

NAUCZYCIELKIA EDUKACJI PRAWNEJ

Jestem adwokatem. Od kilkunastu lat prowadzę własną kancelarię adwokacką, a od 10 doradzam i jestem szefem działu prawnego u jednego z większych deweloperów na rynku warszawskim.

Z doświadczenia, jakie niesie ze sobą praca adwokata wiem, że bez rzetelnej, praktycznej wiedzy, dobrej współpracy,  bez odwagi prezentowania swoich argumentów, umiejętności negocjacji i prowadzenia dialogu, w dzisiejszym świecie nie odniesie się sukcesu.

Jestem mamą 3 dzieci i od dawna przyglądam się polskiej szkole, systemowi edukacji, który co jakiś czas poddawany jest zmianom cofającym nas powoli w lata 80-te ubiegłego wieku. 

Odkrycie, że są szkoły odpowiadające potrzebom współczesnego świata i zainteresowaniom młodych ludzi - takie jak Bednarska Szkoła Realna, było początkiem przygody z Saską Szkołą Realną. Tworzymy ją wspólnie z  grupą mądrych nauczycieli i doświadczonych pedagogów, praktyków-pasjonatów, gotowych dzielić się swoją wiedzą. Wszystkich nas łączy wizja miejsca będącego czymś więcej, niż szkołą.

Pokaż więcej

Aleksandra Kujawska

OPIEKUNKA SPECJALIZACJI SPOŁECZNO-BIZNESOWEJ

Dla sektora pozarządowego pracuję od 20 lat. Kierowałam organizacją pozarządową oraz koordynowałam jej działania zarówno od strony merytorycznej jak i formalnej.

Jako trenerka prowadzę szkolenia aktywnymi metodami nauczania w Polsce i poza jej granicami (Rosja, Mołdawia, Tadżykistan, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, Ukraina, Białoruś). Przygotowuję koncepcje szkoleń z dziedziny ewaluacji, edukacji dorosłych, zarządzania czasem, wykorzystania aktywnych metod pracy w szkole. Pracuję zarówno z młodzieżą, jak i przedstawicielami samorządów lokalnych, dziennikarzami, nauczycielami i osobami w wieku senioralnym.

Ukończyłam Podyplomowe Studia Ewaluacji Projektów i Programów Unijnych Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej oraz Program menedżerowie NGO Promengo prowadzony przez Fundację Akademia Organizacji Obywatelskich.

Od 2019 w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej prowadzę zajęcia z animacji społecznej i zarządzania projektem społecznym.

Jestem mamą trójki dzieci: Michaliny, Stanisława i Mateusza.

Pokaż więcej

Marzena Podgórska-Buchcar

DYREKTORKA ADMINISTRACYJNA SZKOŁY

Gdy powstawała Nasza Szkoła zostałam zapytana o to czym się zajmuję, mianowałam się wtedy Dobrym Duchem Szkoły i ta funkcja bardzo mi się spodobała, i do dziś staram się ją pełnić.

Dbam o dobrą atmosferę w szkole bo głęboko wierzę w to, że nauka i praca w przyjaznym środowisku znacznie poprawia ich efektywność. 
Koordynujeę pracę nauczycielek, nauczycieli i pracowników Szkoły, dbam o to aby Saska Szkoła Realna była świetnie działającym mechanizmem.

Z wykształcenia jestem ekonomistką, prywatnie - szczęśliwą mamą trójki dzieci: Izabeli, Filipa i Ani.

 
Pokaż więcej

Zofia Magier

WICEDYREKTORKA DS ROZWOJU INNOWACYJNYCH METOD PRACY, NAUCZYCIELKA BIOLOGII

Fascynuję się ewolucją i przystosowaniami organizmów do środowiska. Uwielbiam się uczyć, zadawać pytania i eksperymentować. Podejmuję się wielu działań i często jestem w biegu, choć zawsze znajdę czas, żeby z uwagą obserwować pełzanie dżdżownicy, analizować wzory zacieków na murach czy powąchać mijany jaśmin. Uważam, że zrozumienie zagadnień omawianych na biologii jest kluczowe, żeby zadbać o siebie i o planetę, za którą jesteśmy odpowiedzialni, a uważna obserwacja przyrody zachwyca i podpowiada rozwiązania trudnych, ludzkich problemów. To dla mnie przyjemność i zaszczyt towarzyszyć i być świadkiem rozwoju innych. Nie mogę się doczekać naszych wspólnych dociekań, rozważań i dyskusji! 

Pokaż więcej

Agnieszka Mysiak-Wrzeszcz

WICEDYREKTORKA SZKOŁY

Pokaż więcej

Angela Miechowska

JĘZYK POLSKI

Jeśli nie możecie mnie znaleźć w szkole, to zapewne jestem teraz na próbie spektaklu, albo biegnę na pociąg w daleką podróż, mogę też wpatrywać się w srebrny ekran kinowy, lub po prostu zaczytuję się w ulubionej książce. Nauczanie języka polskiego to wspólny mianownik dla wszystkich moich pasji. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli na naszych zajęciach odpłyniemy w świat sztuki, filmu, muzyki i teatru. Literatura będzie dla nas pretekstem do próby zrozumienia historii i rozmów o otaczającej nas rzeczywistości. Przekonałam się, że szkolna ławka dość szybko staje się zbyt ciasna dla ciekawych świata uczniów, zatem bardzo często przenoszę zajęcia na deski teatru, do muzeów, galerii i miejsc, które nadal noszą ślady fascynującej przeszłości. Rola nauczyciela przypomina trochę zawód aktora, ale potrafię także uważnie słuchać moich uczniów i szukać z nimi wspólnych rozwiązań, dlatego nie mogę się już doczekać Waszych pomysłów!

Pokaż więcej

Małgorzata Szypuła

KOORDYNATORKA DS. ADMINISTRACYJNYCH I TECHNOLOGICZNYCH, NAUCZYCIELKA MATEMATYKI I FIZYKI

Jestem absolwentką Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiowałam Astronomię. Brałam także udział w badaniach w Instytucie Akademii Nauk PAN.

Na moich zajęciach będziemy poznawać piękny świat matematyki oraz zgłębiać procesy fizyczne zachodzące wokół nas.

Poza pasją do Fizyki i Astronomii, lubię malować i grać na instrumentach. 

 

Pokaż więcej

Magdalena Warakomska-Pochodyła

PSYCHOLOŻKA

Ukończyłam psychologię kliniczną w SWPS i 4-letnie szkolenie psychoterapeutycznego Studium Terapii Rodziny przy Stowarzyszeniu OPTA. Jestem absolwentką certyfikowanego kursu Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży w Centrum CBT. Posiadam dyplom praktyka metodą Kids’Skills – Dam radę! Po ukończeniu kursu “Mindfulness for Teachers” we Florencji chętnie wykorzystuję elementy treningu uważności w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jestem potrójnym Certyfikowanym Edukatorem Pozytywnej Dyscypliny: dla rodziców, wczesnego dzieciństwa oraz w klasie. Z dziećmi i młodzieżą pracuję od 12 lat i  z każdym rokiem upewniam się jeszcze bardziej, iż jest to moja pasja i misja. Szkoła Realna pojawiła się jako naturalny etap mojej wieloletniej wędrówki po różnych placówkach edukacyjnych od żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno-pedagogicznych po społeczną szkołę dwujęzyczną w której przepracowałam ostatnie 6 lat. Założenia i koncepcja Saskiej Szkoły Realnej od razu podbiły moje serce i okazały się odpowiedzią na wiele nurtujących mnie pytań i wątpliwości dotyczących obecnej edukacji. Z radością i entuzjazmem zdecydowałam się dołączyć do Zespołu Saskiej by móc wziąć udział w tworzeniu miejsca życzliwej  i mądrej  edukacji. W ramach spotkań i warsztatów ze mną uczniowie będą mogli nauczyć się lepiej rozumieć własne emocje, motywacje, oczekiwania oraz potrzeby. Będziemy dbali o nasz dobrostan wykorzystując praktykę mindfulness, dowiemy się dlaczego oddech to nasz najlepszy sprzymierzeniec w walce ze stresem. Ważnym aspektem naszych spotkań będzie również praca nad akceptacją własnych niedoskonałości, błędów do których mamy pełne prawo i ich nieocenionego wpływu na nasz rozwój. Jednym słowem będziemy się życzliwe wspierać, aktywnie rozwijać, mądrze  motywować i skutecznie usamodzielniać a zupełnie przy okazji dobrze bawić. Podczas pracy z młodymi ludźmi najważniejsze są dla mnie poczucie bezpieczeństwa i atmosfera wzajemnego zaufania.

Pokaż więcej

Kasia Balcerzak-Stachera

KIEROWNICZKA GOSPODARCZA

W Saskiej Szkole Realnej wspieram działania administracyjne, zajmuję się też promocją oraz sprawami technicznymi.

Z wykształcenia jestem architektem krajobrazu, jednak zawodowo moje losy związane były z branżą HR, PR, turystyką oraz zarządzaniem projektami. Jestem też tutorką.

Moje motto to: "...czasami cel podróży nie jest najważniejszy, liczy się sama droga, to czego się na niej dowiadujesz..."  (Nora Roberts)

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Stanisława i Nel :)

Pokaż więcej

Jarosław Włodarczyk

EDUKACJA MEDIALNA

Co jest prawdą, a co manipulacją albo fałszywą informacją? Czy wolność słowa znaczy, że wszystko wolno powiedzieć? Na naszych zajęciach dowiecie się, jak poruszać się po dżungli medialnej, po social mediach, jak czytać gazety i wiadomości w internecie i jak nie dać się oszukać. 

Dziennikarz, komentator, dokumentalista i doradca medialny; od 2013 Sekretarz Generalny International Association of Press Clubs, organizacji zrzeszającej dziennikarzy i przedstawicieli mediów w ponad 50 krajach; członek rady Press Club Polska; redaktor prasy podziemnej przed 1989 rokiem, później dziennikarz Gazety Wyborczej, reporter i prezenter w serwisach informacyjnych TVP; w latach 2000-2001 doradca medialny Prezesa Rady Ministrów Jerzego Buzka; absolwent Wydziału Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz The Tools of Marketing na University of Toronto; doktorant u prof. Jacka Dąbały w Instytucie Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Pokaż więcej

Fiona Clements 

ENGLISH THROUGH ART/BUSINESS ENGLISH

I am a Northern Irish portrait painter, now living and practicing in Warszawa. I originally graduated with a BA Honours Degree in Media Studies in 1985 and returned to full time education in 2005 to study Fine Art, graduating in 2009 with a BA Honours Degree in Fine Art.

I recently read a commentary that there is a real magic in enthusiasm - it spells the difference between mediocrity and accomplishment! Throughout my practice I have enthusiastically embraced the opportunity to educate through art. To realise the amazing potential of applying the Elements of Art and the Principles of Design when communicating about the world around us. I have undertaken workshops and organised projects working with all age groups from pre-schoolers to the over 80’s and over the last four years, I have included teaching ‘English though Art’ as a Native English Speaker in Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa i Gimnazjum STO , Saska Kępa.. 

I have been richly rewarded. Students respond very positively to the opportunities to create and speak in English, communicating their ideas with increasing levels of fluency and accuracy.  Projects in the classroom allow students to work collaboratively. Team projects are an opportunity to share ideas and explore outside individual comfort zones! It is incredibly rewarding to see how increased knowledge and skills enable the students to grow in confidence - confidence to guide oneself and live well.

Pokaż więcej

Marta Czyż

HISTORIA SZTUKI

Historyczka sztuki, kuratorka, autorka tekstów i publikacji o sztuce współczesnej. Od trzech lat uczy sztuki w Bednarskiej Szkole Realnej. W swoim programie stawia na łączenie teorii z praktyką, spotkania z ludźmi związanymi z różnymi dziedzinami artystycznymi.

Pokaż więcej

Agnieszka Brzoza-Brzezina

JĘZYK FRANCUSKI

Czy można pomylić awanturę z przygodą, rybę z trucizną, aferę z romansem i – może najgorsze – profesora z hotelem? Po francusku jak najbardziej! Ale bez obaw, postaram się, aby Wam się to nie przytrafiło. Jestem absolwentką Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego i od ponad 20 lat uczę licealistów francuskiego. Wierzę, że szkoła jest dla ucznia (a nie na odwrót), a nauka jest skuteczna tylko wtedy, kiedy jest przyjemna. Staram się, żeby każda moja lekcja była nową przygodą z językiem i zdecydowanie stawiam na praktykę. Mam bogate doświadczenie z teatrem w języku francuskim. Z moimi uczniami brałam udział w licznych festiwalach teatralnych, ostatnio w Rumunii. Nieustannie uczę się różnych języków obcych, dzięki temu bardzo łatwo jest mi zrozumieć uczniów, ich trudności oraz początkowe ograniczenia.  Prywatnie, uwielbiam tańczyć flamenco, chodzić po górach, praktykować jogę, eksperymentować w kuchni, grać na pianinie, kastanietach…. Generalnie jestem osobą ciekawą świata i otwartą na kontakt z drugim człowiekiem.
Pokaż więcej

Karolina Jabłońska

CHEMIA, MATEMATYKA

Jestem absolwentką wydziału chemicznego Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia Chemiczna. Od 2019 roku pracuję w jednej z warszawskich firm edukacyjnych, gdzie spełniam się w roli nauczyciela i managera. Swoją przygodę z nauczaniem zapoczątkowałam już w okresie gimnazjalnym. Uczyłam młodsze roczniki, ale przede wszystkim swoich rówieśników i kolegów ze szkolnej ławki. Z biegiem lat swoją pasję przeniosłam na forum studenckie, gdzie realizowałam się na kółkach naukowych i poszerzałam swoją wiedzę na temat różnorodnych form nauki i sposobów jej przyswajania. Moją maksymą stało się przekonanie, że każdy człowiek posiada wiele talentów, a moim jest czerpanie radości ze zdobywania wiedzy i przekazywania jej młodszym pokoleniom. 

Jestem miłośniczką sportu. Moi przyjaciele wiedzą, że jeśli nie zastaną mnie w mieszkaniu to najprawdopodobniej spędzam czas na sali treningowej.

Pokaż więcej

Pablo Montano

JĘZYK HISZPAŃSKI

Moją pasją jest praca z młodzieżą. Od wielu lat uczę języka hiszpańskiego i angielskiego, pracy z kamerą i edycją materiałów filmowych.  Studiowałem Teatr i Produkcję TV w Stanach Zjednoczonych gdzie przez ponad 10 lat pracowałam dla Sieć telewizyjna Warner Brothers i The United Paramount Network. Język hiszpański jest moim językiem ojczystym, a j. angielskiego nauczyłam się studiując, pracując oraz mieszkając ponad 20-lat w USA.

Oprócz nauczania języków, co daje mi ogromną satysfakcję, jestem Dyrektorem ds. Rozwoju w Fundacji Warsaw Volunteer Mission (Warszawska Misja Ochotnicza). Nasza Fundacja wspiera 70 rodzin, które zmagają się z chorobą dzieci, często nieuleczalną oraz w wyniku braku środków, z bardzo trudnymi warunkami życiowymi. Nasi podopieczni  potrzebują leków, artykułów żywieniowych i ubrań, gdyż rodzice opiekujące się dziećmi chorymi lub niepełnosprawnymi nie zawsze mogą pracować zawodowo lub ich dochody są niewystarczające aby pokryć wszystkie potrzeby rodziny. Starym się także budować programy wspierające edukację naszych fundacyjnych dzieci. Wierzę, że dobra edukacja to początek wspaniałej przygody jaką jest dobrze przeżyte życie, życie z satysfakcją i zadowoleniem, że robi się coś ważnego i pięknego.

Pokaż więcej

Pia Partum

TEATR

Jestem reżyserem teatralnym i operowym. Od lat zawodowo pracuję w teatrze prowadząc próby i czuwając nad powstaniem spektaklu od samego początku, aż do premiery. W mojej pracy stykam się z przeróżnymi artystami - aktorami i śpiewakami, ale też ze scenografami, akustykami, realizatorami świateł czy video. Na moich zajęciach będziecie mogli poznać, na czym polega praca każdego takiego artysty - zarówno od teoretycznej - jak praktycznej strony.  Z przyjemnością podzielę się z Wami moją wiedzą i doświadczeniem, jako że dla mnie praca w teatrze jest najwspanialsza i najciekawsza na świecie. Być może zainteresuje ona również Was!

Pokaż więcej

dr Marlena Wilczak

NAUCZYCIELKA JĘZYKA POLSKIEGO, KOORDYNATORKA ZESPOŁU TUTORSKIEGO

Swoją przygodę z edukacją zaczęłam sześć lat temu, gdy zdecydowałam się zapisać do Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Wcześniej związana byłam z kulturą francuską i podążałam ścieżką naukową, realizując doktorat na Uniwersytecie Warszawskim i Sorbonne Université. Interesowała mnie antropologia literatury i studia nad wykorzystaniem dziedzictwa muzealnego. Jednak praca w szkole pochłonęła mnie bez reszty i wszystko to, co z nią związane: motywowanie, inspirowanie, cieszenie się z sukcesów i pomoc w trudnościach. Pracę z tekstami traktuję jako przyczynek do zastanowienia się nad uniwersalnymi motywami obecnymi we współczesnej kulturze. Liczy się dla mnie rozwijanie umiejętności praktycznych, które pozwalają na świadome i krytyczne uczestnictwo w życiu społecznym i kulturalnym. W praktyce dydaktycznej najważniejsze jest dla mnie dawanie przestrzeni do indywidualnych wyborów oraz swobodnego wyrażania refleksji, wątpliwości i zachwytów. Zdarza mi się pisać o współczesnej polskiej literaturze dla Francuzów, a w czasie wolnym lubię wyjechać z miasta i wędrować po górach.
 

Pokaż więcej

Barbara Dwużnik

MATEMATYKA

Jestem absolwentką Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie studiowałam Astronomię. Jeszcze jako student rozpoczęłam pracę korepetytora, początkowo prywatnie a potem w jednej z Warszawskich firm edukacyjnych, gdzie odkryłam swoją pasję do nauczania. 
 
Jako nauczyciel podchodzę bardzo indywidualnie do każdego z uczniów, próbując dotrzeć do również do tych, którzy niechętnie patrzą na matematykę. Staram się pokazać jej piękno zarówno w aspektach abstrakcyjnych jak i tych praktycznych.
 
Nie ma dla mnie nic bardziej satysfakcjonującego niż uczeń, który podekscytowany dzieli się ze mną tym, że zrozumiał coś, co wydawało mu się nie do pojęcia. Uwielbiam słyszeć, że coś jest łatwe od uczniów, którzy całkiem niedawno patrzyli na to samo zagadnienie z przerażeniem w oczach.
 
Prywatnie jestem wielkim amatorem rękodzieła - lubię wyrażać siebie przy pomocy przeróżnych mediów - czy to farby, kredki, glina, kawałki kolorowych sznurków bądź nawet słowa. Jestem również wielkim fanem gier - zwłaszcza RPG, bez względu czy w formie komputerowej czy papierowej - w związku z czym, jeśli akurat nie uczę i nie ma mnie w mojej pracowni artystycznej, prawdopodobnie siedzę w obskurnej karczmie i wraz z moją drużyną omawiam taktyki pozbycia się poczwary nękającej okoliczne wioski.
Pokaż więcej

Filip Walczyna

NAUCZYCIEL HISTORII I HIT

Historia jest dla mnie przede wszystkim źródłem do poznania współczesności. Woda w nim jest jednak mętna i każdy zapewne ujrzy tam trochę co innego. Dlatego na moich lekcjach mottem przewodnim jest sentencja "ile perspektyw, tyle historii". Zamiast zapamiętywać niezliczoną ilość dat i postaci, uczymy się w klasie budować opinie, dyskutować i słuchać siebie nawzajem. A także szukać punktów styku nawet tam, gdzie wydawałoby się, że nie da się już dogadać. 

Jestem absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku historia oraz Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, gdzie zgłębiałem tajniki nowoczesnego nauczania. W czasie wolnym zdarza mi się rzucić wszystko i wyjechać w nieznane - szczególnie chętnie obieram kierunek północ. 

Pokaż więcej

Szymon Święcicki

GEOGRAFIA

Interesuje mnie jako nauka bardzo namacalnie i bezpośrednio zajmująca się otaczającym nas światem. Najchętniej zajmuję się tematami związanymi z ekologią, krajoznawstwem i geografią miast. Na lekcjach staram się pokazać, że wiedza, którą trzeba w siebie wtłoczyć, ma zastosowanie w życiu codziennym i faktycznie może się do czegoś przydać. Poza pracą w szkole zawodowo zajmuję się także tworzeniem gier, a w czasie wolnym najbardziej lubię grać w piłkę (gram w amatorskiej drużynie Laga Warszawa) i oglądać mecze.

Pokaż więcej

Julita Jaworowska

JĘZYK ANGIELSKI

A pomyśleć, że zaczęło się od powieści "Ania z Zielonego Wzgórza"...Po przeczytaniu tej książki po raz pierwszy zamarzyłam o zostaniu nauczycielką.

Potem przygoda z powieściami Jane Austen i magisterka z anglistyki...A jak się potoczyła ta niepozorna historia? Już w szkole okazało się, że umiałam wytłumaczyć gramatykę i pomóc moim koleżankom i kolegom w przygotowaniu do klasówek. Lubiłam ich uczyć i czerpałam z tego ogromną satysfakcję.

Zaczęłam pracować jako lektor języka angielskiego od 19 roku życia, czyli 30 lat temu. Pomimo wielu kursów, przeprowadzonych zajęć nie grozi mi wypalenie zawodowe, bo z każdym rokiem coraz bardziej kocham moją pracę. Całe życie marzyłam o założeniu szkoły językowej i to marzenie spełniło się 5 lat temu.

Od trzydziestu lat prowadzę zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych na każdym poziomie językowym. Ponadto prowadzę zajęcia Business English ze studentami z Akademii
Koźmińskiego.

Wolny czas przeznaczam na udoskonalanie moich umiejętności oraz zdobywanie wiedzy w zakresie niekonwencjonalnych, a zarazem skutecznych metod nauczania.

Wkładam w swoja pracę całą swoją energię, starając się, żeby każde zajęcia były dobrze wykorzystane. Przede wszystkim przykładam dużą uwagę do autonomii studenta, czyli uczę jak uczniowie mogą skutecznie wykorzystać swoje własne umiejętności, żeby się doskonalić skutecznie wykorzystując każdą wolna chwilę. Jednak wierzę, że aby wymagać od innych trzeba najpierw wymagać od siebie.

Pokaż więcej

Natalia Bobryk-Deryło

WOS / EDUKACJA OBYWATELSKA

Nie podoba mi się nazwa WOS, wolę „Edukacja obywatelska” – nadaje nam podmiotowość, prowokuje do działania.

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziałach anglistyki i stosunków międzynarodowych. Przez 12 lat pracowałam w polskim sejmie, zajmując się stosunkami międzynarodowymi i protokołem dyplomatycznym. Rzuciłam tę pracę aby zająć się biznesem edukacyjnym. Założyłam i do dziś prowadzę przedszkole anglojęzyczne zgodnie z wytycznymi Rady Europy i wymogami European Language Label, w prowadzeniu drugiej placówki dwujęzycznego pomagam naszej dyrektorce Dorocie Robińskiej. Obie wychowują dzieciaki w oparciu o zasady pozytywnej dyscypliny.

Chcę aby lekcje WOS miały postać dyskusji o współczesnym świecie, filozofii i historii – tej najnowszej i tej nieco dawniejszej.

Prywatnie jestem mamą Bartka, ucznia warszawskiej „dwójki” oraz Kaliny, studentki historii sztuki i designu na Uniwersytecie w Utrechcie. Jestem pasjonatką historii i literatury Anglii oraz modernistycznej architektury. Interesuję się też wzornictwem i architekturą wnętrz, a w wolnych chwilach odnawiam stare meble.

Pokaż więcej

Ignacy Krzewski

DEBATA OKSFORDZKA

Debatami sportowymi zajmuję się już 6 lat, od czasu kiedy to właśnie w szkole jedna z nauczycielek wciągnęła mnie na spotkanie koła. Od tamtej pory miałem przyjemność brać udział w turniejach trzech głównych formatów zarówno w Polsce jak i za granicą, ale także tworzyć wydarzenia edukacyjne i warsztaty. Staram się ciągle poszerzać swoją wiedzę i korzystać z nowych form ćwiczeń, które mam nadzieję, ułatwiają argumentowanie w różnych dziedzinach życia.

Pokaż więcej

Maria Wysota

PLASTYKA

Nazywam się Marysia Wysota i jestem pasjonatką różnych form sztuki, również sztuki życia codziennego. Staram się, żeby moje zajęcia miały luźny charakter, żeby ich uczestnicy poprzez doświadczenie języka komunikacji obrazami, w sposób naturalny nauczyli się posługiwać językiem sztuk wizualnych. Istotnym elementem zajęć jest też zyskanie samoświadomości artystycznej - co w świecie sztuki jest dla nas istotne i dlaczego. Z wykształcenia jestem nauczycielką, arteterapeutką, architektką wnętrz, a także nauczycielka muzyki metodą E. Gordona, oraz pasjonatką tańca i fotografii. Od kiedy sama zostałam mamą temat edukacji dzieci i młodzieży stał się da mnie bardzo ważny. Wybrałam szkołę realną, ponieważ podczas edukacji bardzo cenię wzmacnianie w uczniach entuzjazmu i sprawczości w dążeniu do rozwijania pasji i uzdolnień.
 
Pokaż więcej

Justyna Ruchała

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE

Moje zainteresowanie edukacją seksualną zaczęło się już podczas studiów magisterskich na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie pisałam pracę o uwarunkowaniach postaw rodziców wobec edukacji seksualnej. Wyniki moich badań były inspiracją do głębszego zainteresowania się tematem seksualności człowieka, co zaowocowało podjęciem Podyplomowych Studiów Wychowania Seksualnego na Uniwersytecie Warszawskim, współpracą ze Społecznym Komitetem ds. AIDS, prowadzeniem przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie w warszawskich placówkach czy organizowaniem i prowadzeniem szkoleń dla nauczycieli oraz rodziców związanych z rozwojem psychoseksualnym dzieci i młodzieży.
 
W pracy z uczniami staram się tworzyć atmosferę akceptacji i wzajemnego zrozumienia, która w połączeniu ze szczerością oraz najnowszą i rzetelną wiedzą ze świata nauki pozwala na poznanie różnych aspektów związanych z seksualnością człowieka oraz na rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia.
Pokaż więcej

Edyta Kołodziejczyk

DORADZTWO ZAWODOWE

Ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiki Specjalnej (obecnie APS), a na niej wydział resocjalizacji społecznie niedostosowanych. Zawsze chciałam zmieniać i naprawiać świat, nieść pomoc potrzebującym. Pracowałam jako pedagog szkolny, w specyficznym środowisku małej miejscowości. Wierzyłam w to, że wartością dodaną w dziecięcym świecie są przestrzenie, w których liczą się wartości, szacunek i wiara w człowieka. Rynek pracy otwierał się na nowe możliwości. Chciałam spróbować swoich sił w korporacji. I choć był to bardzo ciekawy czas w moim życiu, pełen nowych wyzwań i interesujących projektów, po kilku latach postanowiłam wrócić do świata edukacji. Pomnożyłam swoje zainteresowania i ukończyłam kolejne kierunki studiów. Jestem doradcą zawodowym i pedagogiem –terapeutą. Pasja do pomagania i tworzenia czegoś nowego pozostała ze mną do dziś i uruchamia się w każdej akcji, czy projekcie związanym z wolontariatem. Lubię tę moc, którą daje współtworzenie, wspólne działanie, pochylanie się nad ludzkim problemem, szukanie rozwiązań, bycie przy kimś, kto potrzebuje wsparcia. Wierzę w to, że każdy z nas ma taką przestrzeń, w której otwiera się na potrzeby innych. Cenię spotkania z młodymi Ludźmi i odkrywanie w nich zasobów i pokładów na których mogą budować swoją przyszłość. Chciałabym by poczuli swoją siłę i zrozumieli swe wszechstronne możliwości. A z zajęć, które wypełniają mi czas wolny szczególne miejsce zajmuje kaligrafia i iluminacja oraz mazurska agroturystyka. Współtworzę Stowarzyszenie „Wiatr w Żagle”. Interesuję się sztuką, teatrem, filmem, słowiańskimi obrzędami. Chciałabym więcej wiedzieć na temat leczniczego zastosowania ziół. Lubię wszelkie prace kreatywne. Jestem wciąż ciekawa ludzi i świata. 

Pokaż więcej

Katarzyna Karczewska

NAUCZYCIELKA JOGI, GIMNASTYKI HARMONIZUJĄCEJ I OGÓLNOROZWOJOWEJ

Od dzieciństwa czułam potrzebę kontaktu z własnym ciałem, tego jak się rusza i jak oddycha, gdy jest samo ze sobą oraz gdy wchodzi w kontakt z otaczającą przestrzenią i innymi ciałami. Intuicyjnie wykonywałam różne ćwiczenia i pozycje po przyjściu ze szkoły, by zrzucić z siebie napięcie i zacząć czas wolny lub doenergetyzować się, by zasiąść do odrobienia pracy domowej. Z czasem okazało się, że są to od tysiącleci znane joginom pozycje, które faktycznie mają takie, jak czułam, działanie na organizm. Dodatkowo pasjonowały mnie języki obce, przy nauce których, zauważałam zmianę sposobu myślenia i postrzegania świata. Wszak ta sama rzecz nazwana po francusku ma inną wibrację niż po angielsku czy polsku. W połączeniu z wrażliwością na dźwięki, śpiewem i muzykowaniem doprowadziły mnie do starożytnego języka sanskryckiego i napisanych w nim mantr i wed. Gdy dojrzałam i nadeszło poczucie, że chcę się tym wszystkim dzielić, przeszłam wiele szkół, kursów, treningów i warsztatów w kraju i za granicą (AWF, Reebok University, Open Mind, Health & Fitness Idea, Joga klasyczna wg BKS I’Yengar’a, Vipassana, Totalna Biologia itd.) Pasjonują mnie także metoda odbarczania organizmu wg Lowena, metody Feldenkraisa oraz różnorodne techniki relaksacyjne i oddechowe. Nieustannie rozwijam umiejętności ciała, oddechu i umysłu. Uważam umiejętność poczucia samego siebie, kontakt z własnym oddechem i stanem umysłu za podstawę zdrowia tak fizycznego jak i psychicznego w świecie obecnie pełnym bodźców i pośpiechu. Dlatego na sesjach z uczniami zwracam szczególną uwagę na precyzję prawidłowego wykonania ćwiczenia oraz oddechu, co prowadzi do wzrostu świadomości ciała i pracy z nim. Swoją pasją, spokojem i uśmiechem staram się wpływać na troskliwsze traktowanie ciała, świadomość oddechu, uspokojenie umysłu, a co za tym idzie zdrowie i wspaniałe samopoczucie każdego z uczniów. Uwielbiam swoją pracę za kontakt z ludźmi i dzielenie się dobrem natury.

Pokaż więcej

Łukasz Konecki

ETYKA

Czy normy moralne mają sens? Jakie  jest ich źródło, gdzie znajdują swoje uprawomocnienie?  Dlaczego przez tysiące lat ludzie nie doszli do konsensusu w wielu dylematach moralnych? Czemu wciąż tematy aborcji, eutanazji, in vitro, problem uchodźców, wolności religijnej i wolności od religii,  kwestie praw kobiet, mniejszości seksualnych i setki innych  rozpalają co jakiś czas przestrzeń publicznego dyskursu, a przeciwległe strony okopują się na z góry upatrzonych pozycjach, mówiąc współcześnie - siedzą w swych bańkach informacyjnych?  Pytania te oraz masę podobnych, zadaję uczniom na lekcjach etyki.....

Prywatnie - absolwent filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, jeszcze z ciekawych czasów, gdzie można było spotkać wiecznych studentów, nie rozliczających czasu w stylu franklinowskim. Miłośnik transgresyjnych obszarów literatury, sztuki i filmu. Działający raczej  sprawnie i praktycznie fascynat ludzkiej irracjonalności i szaleństwa, zwolennik i obrońca bałaganu  na biurku. Po drodze, absolwent podyplomowych studiów dziennikarskich  na Uniwersytecie Warszawskim oraz potencjalny nauczyciel wiedzy o społeczeństwie oraz podstaw przedsiębiorczości.

Wciąż osobnik poszukujący, tylko bez jasno sprecyzowanego celu, ale jak  mówią, ponoć droga jest ważna,  a nie jej cel...

Pokaż więcej

Sebastian Moroz

W-F

Od 6 roku życia trenowałem gimnastykę sportową w Legii Warszawa. Wiele się tam nauczyłem i teraz przekazuję zdobytą wiedzę młodszym pokoleniom. Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, na której poznałem wiele różnych dyscyplin sportowych. Na tej uczelni uzyskałem także tytuł instruktora akrobatyki sportowej, windsurfingu oraz snowboardu. Na zajęciach najważniejsze jest dla mnie bezpieczeństwo oraz świetna zabawa. Kontakt z młodzieżą sprawia, że poznaje nowe sposoby widzenia na rzeczy, które mnie interesują. Moje hobby to motocykle.
Pokaż więcej

Dariusz Danilewicz

SPECJALIZACJA SPOŁECZNO- BIZNESOWA/ PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Obyś cudze dzieci uczył! Ponoć ma to być przekleństwo, życzenie tego, co najgorsze. Zdecydowanie z takim powiedzeniem się nie zgadzam, bo … lubię uczyć!

Już od czasów studiów przekazywanie wiedzy innym sprawiało mi dużo radości, a edukacja ekonomiczna, którą zajmuję się od ponad 20 lat stanowi według mnie ważny, często traktowany po macoszemu, element kształtowania kompetencji młodego człowieka. W związku z tym staram się przekonywać od wielu lat każdego (także jako koordynator jednych z największych w Polsce programów edukacji ekonomicznej), że kształtowanie postawy przedsiębiorczej od najmłodszych lat przynosi wiele korzyści. W swojej pracy staram się budować pozytywne nastawienie do tematów związanych z przedsiębiorczością, finansami, bankowością, biznesem i zarządzaniem, rynkiem pracy itd.

Jestem absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie jeszcze podczas studiów rozpocząłem pracę zawodową, którą kontynuuję do dziś w Instytucie Kapitału Ludzkiego na stanowisku adiunkta. Przez lata zajmowałem różne funkcje w biznesie, organizacjach pozarządowych i administracji publicznej.

Prowadzę działalność dydaktyczną, naukowo-badawczą, szkoleniową i doradczą w następujących obszarach: zarządzanie kapitałem ludzkim, edukacja ekonomiczna, przedsiębiorczość, efektywne zarządzanie organizacją, zagadnienia rynku pracy, rozwój kompetencji osobistych. Jestem autorem kilkudziesięciu publikacji i artykułów naukowych.

A prywatnie uwielbiam podróże – w praktyce i palcem po mapie.

 
Pokaż więcej

Maria Pieńkownska

RELIGIA

Uczę religii w Saskiej Realnej i od 20 lat w Zespole Szkół Bednarska. Ukończyłam studia na Akademii Sztuk Pięknych w W-wie a potem studia teologiczne na UKSW. Praca z młodzieżą sprawia mi wielką radość. Wspaniałe jest wspólne poszukiwanie wartości i sensu życia w oparciu o teksty Biblii i przemyślenia twórców kultury europejskiej. Chciałabym pomagać młodym w logicznym, samodzielnym i otwartym myśleniu o rzeczywistości, by mogli mieć swój udział we wprowadzaniu w ten świat dobra, prawdy i piękna.

Pokaż więcej

GABRIELA WOJDA

PEDAGOŻKA SPECJALNA

Saska Szkoła Realna to kolejny przystanek w mojej drodze zawodowej. Gdzie będę za rok? Za 5 lat? Za 20 lat?
Nie mam pojęcia! I to w tej drodze jest najwspanialsze. jestem gdzie i kiedy chcę, tam gdzie jest mi dobrze.
Ciągle szukam nowych wyzwań. Właśnie spontaniczność i radość z poszukiwania chcę przekazać młodzieży.
Kiedyś bardzo mocno planowałam. Dziś nauczyłam się marzyć i realizować te pragnienia.
Pracuję na relacji, podmiotowości i dużej empatii. Nie ma rzeczy nie do zrobienia jeśli umiemy działać razem.
Prywatnie żona i mama, miłośniczka Pienin.

Pokaż więcej

Kacper Lawera

WOS

W skrócie mogę powiedzieć, że jestem ciekawym świata absolwentem stosunków międzynarodowych, a w przerwach od belfrowania pracownikiem w Sejmie i działaczem w NGOsach.

A szerzej: Ukończyłem studia licencjackie i magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku stosunki międzynarodowe. W kręgu moich zainteresowań można znaleźć m.in. astronomię, teologię, dyplomację, politykę, kolejnictwo, historię, fantastykę i podróże, zwłaszcza te rowerowe.

Pochodzę z malowniczo położonego Jasła a mieszkam już od 2013 r. w pięknej i dumnej Warszawie.

Oprócz Saskiej Szkoły Realnej, pracuję również w Szkole Podstawowej nr 12 im. Powstańców Śląskich w Warszawie i Sejmie RP, gdzie obsługuję prasowo i medialnie posłów i posłanki. Kwestie zawodowe i pasje edukacyjno-społeczne przedłużam w Fundacji Science Academy, której jestem współfundatorem, oraz w innych NGOsach z zakresu popularyzacji nauki i działalności edukacyjnej. Przez szereg lat pełniłem funkcję kierownika obozów naukowych oraz różnych projektów popularyzujących wiedzę o świecie i kosmosie.

Jak inaczej można opisać lekcję wiedzy o społeczeństwie jak nie próbą nauczenia uczniów i uczennic obsługi otaczającego nas świata i próbą zainteresowania nim? Moje społeczne i zawodowo-polityczne doświadczenie pozwala mi czynić to w sposób realny.

Pokaż więcej

Teresa Zofia Czepiec

EDUKACJA FILMOWA

Jestem reżyserką filmową, scenarzystką i autorką storyboardów.
Studiowałam  w szkołach filmowych w Polsce i we Francji, a praktycznej strony zawodu uczyłam się  na planach filmowych. Mój film dyplomowy pt. „Superjednostka” został doceniony na wielu światowych festiwalach (m.in. znalazł się na długiej liście oscarowej).

W mojej pracy najbardziej cenię możliwość współpracy z ludźmi o różnych doświadczeniach i w różnym wieku. Głęboko wierzę, że dzięki temu powstają najciekawsze rzeczy.

W Saskiej Szkole Realnej będę prowadzić warsztaty, podczas których wspólnie zrobimy film dokumentalny, przejdziemy przez cały proces twórczy. Znajdziemy temat, który uznamy  za ważny i ciekawy, przedyskutujemy go i opracujemy scenariusz. Każdy uczeń nakręci swoją część; film złożony z tych części opowie o tym, jak jego młodzi autorzy odbierają świat.

Pokaż więcej

Magdalena Merk

SPECJALIZACJA SPOŁECZNO-BIZNESOWA
 
Zaczęłam pracę zawodową w sektorze pozarządowym ale szybko przeszłam na stronę biznesu. Od 20 lat jestem związania z dziedziną Human Resources. Pracowałam i nadal pracuję jako rekruter dla międzynarodowych firm, globalnych organizacji oraz, ostatnio startup-ów i fintech-ów. Jestem też doradcą kariery i coachem. Mam praktykę w przeprowadzaniu wywiadów kompetencyjnych i sesji Assessment Center/ Development Center. Od lat obserwuję rynek pracy i zmieniające się potrzeby kompetencyjne. Niestety tradycyjna edukacja w niewielkim stopniu przygotowuje młodzież do wejścia na ten rynek i słabo rozwija potrzebne kompetencje. Lubię pracę z młodzieżą i dzielenie się wiedzą; w miarę możliwości staram się spotykać ze studentami i uczniami zainteresowanymi poznawaniem i rozwojem swoich kompetencji. Dlatego doceniam tryb pracy z uczniami, jaki wybrała Saska Szkoła Realna oraz miejsce w programie na praktyczne zdobywanie wiedzy i rozszerzanie świadomości swoich kompetencji u uczniów.
Pokaż więcej

Julia Gajewska

JĘZYK HISZPAŃSKI

Hiszpański jest czwartym najczęściej używanym językiem na świecie, a znając go jesteśmy w stanie komunikować się w 21 krajach świata. Ja swoją przygodę rozpoczęłam 11 lat temu i trwa ona do dzisiaj. Od niedawna interesuję się przedhiszpańskimi cywilizacjami Ameryki Południowej, czyli kulturami przed przyjazdem Hiszpanów. Wiedzieliście na przykład, że Majowie wierzyli, że człowiek został stworzony z kukurydzy, a El Dorado wcale nie skrywa złota? To właśnie takie historie i legendy przykuły moją uwagę.

Uważam, że język jest narzędziem które pomaga nam odkrywać, podróżować i poznawać inne kultury, otwierając głowę na nowe doświadczenia. W końcu nigdy nie wiadomo dokąd zaprowadzi nas nasze camino.

 

Pokaż więcej

Karolina Kulpa

FILOZOFIA

Czy filozofia to dynamit rozsadzający potoczne doświadczenie? Sztuka tworzenia pojęć? Krytyczne myślenie? Interpretacja świata? A może narzędzie jego zmiany? Rolą filozofii jest stymulacja zapału, wyobraźni i intelektu tak, abyśmy mogli kwestionować siły, które ciążą nad naszym życiem. Podczas zajęć zastanowimy się, w jaki sposób postrzeganie rzeczywistości kształtuje nasze rozumienie świata. Jak język i narracja wpływają na nasz sposób myślenia? Czy istnieją struktury, które stanowią podstawę doświadczenia? A może dominantą świata jest nieprzewidywalna różnorodność?

Mam na imię Karolina. Jestem filozofką, polonistką, tłumaczką, ale przede wszystkim…pedagożką! Studiowałam filologię polską i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim oraz filologię romańską na Université Bordeaux Montaigne. Ukończyłam też Szkołę Edukacji PAFW. W praktyce dydaktycznej najważniejsze jest dla mnie podejście badawcze: doświadczenie, tworzenie wniosków, stawianie hipotez, zastosowanie i praktyka.

Pokaż więcej

Weronika Kamińska

JĘZYK POLSKI

Dlaczego zdecydowałam się zostać polonistką? Bo czuję, że czytanie jest cenne, otwiera mi ono oczy na różnorodność, zmienność, na świat wewnętrzny postaci. Literatura pokazuje mi jak kiedyś, ktoś inny myślał o życiu, czy też jakie miał fantazje o rzeczywistości. Wyrywa mnie z mojego obecnego doświadczenia. Pozwala mi znaleźć się na chwilę w zupełnie innej sytuacji, oderwać się od tego co tu i teraz, bym potem mogła z odświeżonym umysłem, nowymi soczewkami wrócić do mojej codziennościi... spojrzeć na nią odrobinę inaczej. Chciałabym, żeby to doświadczenie stało się także udziałem moich  uczniów. Jestem absolwentką studiów licencjackich z filologii polskiej (specjalność: kultura i literatura polska w perspektywie europejskiej i światowej) na Uniwersytecie Warszawskim oraz z polonistyki nauczycielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studiowałam również religioznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim,  było niezwykle ubogacającym doświadczeniem, dającym mi wgląd w odległe kultury i tradycje.

W wolnym czasie bardzo lubię podróżować, szczególnie autostopem, gdyż zawiera się w tym pełne otwartości spotkanie z drugim człowiekiem. Na co dzień lubię praktykować jogę, próbowałam też afro
dance, a w przyszłości chciałabym zacząć swoją przygodę z tańcami brazylijskimi.

Pokaż więcej

Joanna Hermaniuk

JĘZYK ANGIELSKI

Mając certyfikat, byłam zwolniona z matury z angielskiego, ale poszłam na polonistykę, bo zazwyczaj miałam swoją wizję tego, co autor miał na myśli. A potem i tak skończyłam też filologię angielską. 

Wiem, jak to jest, gdy trudno o motywację do nauki języka (Ich habe mein Abitur in Deutsch gemacht), albo gdy trzeba się przełamać, by zacząć mówić (Mluvím česky, ale špatně), więc mam dużo wyrozumiałości dla swoich uczniów - ale poprzeczki nie obniżam. Jako nauczycielka i egzaminatorka od lat jestem związana z międzynarodowym programem IB, brytyjskimi A Level i GCSE, oraz egzaminem ósmoklasisty z języka polskiego i angielskiego. Uczę języka, ale też literatury, łącząc pasje literaturoznawcze, z zacięciem językoznawczym.

Lubię aktywnie spędzać czas i stawiać sobie samej wyzwania – mam patent żeglarski i motorowodny, stopień nauczyciela żeglowania PZŻ, kat. A i motocykl, co kilka tygodni jestem w Tatrach, a do pracy dojeżdżam rowerem cały rok. Jestem wolontariuszką w schronisku „Na Paluchu” i sama mam psy i koty.

Pokaż więcej

Maria Zapała

JĘZYK ANGIELSKI

Uczę języka angielskiego i jest to — razem kilkoma innymi językami obcymi — mój ukochany niematerialny „scyzoryk”. Z osobami, z którymi się uczę, dzielę się tym, jak można się nim bawić, wykorzystać na milion sposobów i otworzyć przeróżne życiowe drzwi. Poza tym ruszam się, czytam, śpiewam, gram, przerabiam, szyję, lepię, bazgrzę, tworzę i obserwuję. Fascynują mnie sposoby, na jakie jesteśmy różnorodni i chcę budować wspierające przestrzenie, które wzbogacają życie.

Pokaż więcej

Katarzyna Rucińska

CHEMIA

Jestem absolwentką Wydziału Chemicznego na Politechnice Warszawskiej. W 2019 roku obroniłam pracę doktorską w temacie chemii polimerów biodegradowalnych.

Jestem pasjonatką chemii już od najmłodszych lat. W szkole podstawowej zrobiłam olimpiadę z chemii, a już w liceum rozpoczęłam pracę korepetytora, którą kontynuowałam w czasie studiów i potem podczas pracy naukowej.

Łączę pracę badawczą z nauczaniem i wiem, że jest to moją pasją. Jestem autorką publikacji oraz patentów w temacie wykorzystania materiałów polimerowych w praktyce.

Prowadzę projekty naukowe oraz prowadzę zajęcia dla studentów. Lubię pokazywać swoim uczniom świat przez pryzmat chemii, bo przecież cały świat wokół nas i w nas to chemia. Pokazywanie zależności właściwości związków od ich budowy,
analizowanie praw chemicznych, zagłębianie się w odkrycia historyczne pozwalają ukazać jej piękno. Dzięki niej mamy leki, materiały i obecną technologię. Przez lata pracy byłam nauczycielem w wielu szkołach państwowych i prywatnych tj. LXVII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza, The British School Warsaw (A Nord Anglia Education School)czy International American School (IAS).

Prywatnie jestem wielbicielem sportów wszelakich (roweru, jogi, żeglarstwa, łyżew, pływania) oraz podróży. Pasjonuję się tez wszelkimi ekologicznymi technologiami: kosmetykami i materiałami. Lubię poczytać dobrą książkę, pójść na wartościowa sztukę lub wystawę, a także obejrzeć interesujący film.

Pokaż więcej

Krzysztof Nasternak

INFORMATYKA

Mam ponad 15 lat doświadczenia w szkolnictwie - jako nauczyciel i tutor, a także w zakresie zarządzania oświatą i edukacji osób dorosłych. Ukończyłem specjalizację pedagogika zdolności i informatyki oraz Akademię Liderów Oświaty. Jestem certyfikowanym tutorem i edukatorem pozytywnej dyscypliny. 

Ważne jest dla mnie kształcenie u uczniów kompetencji, nie tylko informatycznych. Kluczowy jest dla mnie także aspekt wychowawczy, relacje i całościowy rozwój podopiecznych. Nowoczesne technologie przedstawiam uczniom jako przydatne narzędzia i pomoc w samorealizacji, a nie cel sam w sobie. Nauka programowania rozwija myślenie oraz umiejętność szukania rozwiązań. Takie podejście chcę rozwijać na moich lekcjach.

Bliska jest mi tematyka rozwoju osobistego, a wspieranie innych i towarzyszenie w ich rozwoju jest dla mnie bardzo inspirujące i interesujące. Jestem fanem kina, szczególnie kina dokumentalnego. Lubię poznawać nowych ludzi oraz uczyć się nowych rzeczy. Stale rozwijam swoje kompetencje i wiedzę oraz szukam nowych obszarów rozwoju. Interesuje mnie wiele dziedzin od nauk ścisłych, czy zastosowania nowoczesnych technologii, poprzez nauki społeczne, edukację i psychologię.

Pokaż więcej

Kacper Dębski

FIZYKA

Jestem fizykiem, znajdującym się na etapie między zakończeniem pisania doktoratu a dalszą pracą naukową. Czekając na obronę pracy doktorskiej na temat ,,relatywistycznych aspektów czasu w mechanice kwantowej’’, postanowiłem skorzystać z okazji, by spróbować swoich sił w edukacji. Już od początku studiów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego udzielam korepetycji z fizyki oraz matematyki na wszystkich poziomach edukacji. Podczas doktoratu z zamiłowaniem prowadziłem ćwiczenia, ucząc studentów między innymi mechaniki kwantowej oraz teorii względności. Mam nadzieję, że moje zajęcia staną się ciekawą formą wprowadzenia do fascynującego świata współczesnej fizyki, w którym upływ czasu nie jest zawsze taki sam, a cząstki elementarne mogą być jednocześnie w wielu miejscach.
Pokaż więcej

Marcin Kokowski

MATEMATYKA

Zanim zaangażowałem się w uczenie matematyki, poznałem na sobie jak przydatne są umiejętności, które rozwija. Dają one więcej czasu, pomagają sfinansować marzenia, czy ułatwiają współpracę z ludźmi, których cenię.
Ale matematyka służy przede wszystkim zamianie tajemnic w problemy do rozwiązania. Każdy określa swoją granicę pomiędzy tym co dla niego pozostaje "magiczne" (a więc niewyjaśnialne, budzące strach, bez wpływu), a tym co możemy próbować rozumieć, więc i kształtować. Moim celem jest, aby przebieg tej granicy w mniejszym stopniu wyznaczała niewiedza, poczucie, że jest się bez wyjścia lub, że coś jest nieosiągalne.
 
Matematyka to dziedzina humanistyczna (tylko, że ścisła) i "niedostrzegalna część naszej kultury". Na szczęście, bo pasjonuje mnie też jak działają społeczeństwa,  pochłaniam reportaże, biografie, analizy i wywiady. Także powieści, filmy i przedstawienia… i wciąż nie rozumiem.  
Pokaż więcej

Jolanta Shields

SPECJALIZACJA SPOŁECZNO-BIZNESOWA

Jolanta Shields is a Lecturer in Politics at Leeds Beckett University and an Associate Fellow of the Higher Education Academy. She previously worked at the University of Manchester researching health policy as well as teaching British Politics to 1st and 2nd year undergraduate students. Her PhD funded by the Economic and Social Research Council (ESRC) and a Manchester University President’s Doctoral Scholar Award explored the role of a hybrid form of organisation, the Community Interest Company, in the English NHS. Prior to academia, Jolanta had a successful career in local government where she worked as a Senior Policy Officer for Manchester City Council for over eight years. She has published and contributed to research on health inequalities, the societal impact of Covid-19 pandemic, the role of local government and health policy. Jolanta has attended numerous national and international conferences including as an invited and keynote speaker. 

Her areas of research expertise range from British Politics, Health Policy to Local Government and Governance. She has also delivered a wide range of practice-based seminars such as Active Citizenship, Community Development and Research Methods.  

Pokaż więcej

Mateusz Płaziński

JĘZYK ANGIELSKI

Na co dzień tłumacz przysięgły, a od niedawna również nauczyciel języka angielskiego w Saskiej Realnej. Wolny czas najchętniej spędzam w naturze, na macie do jogi, przy pianinie, z książką albo z bliskimi.

Potrzeba powrotu do uczenia pojawiła się wraz z wchodzeniem moich córek w tryby systemu edukacji. Chcę być nauczycielem, jakiego sam chciałbym widzieć w ich szkołach: wspierającym, życzliwym i zaangażowanym, prowadzącym lekcje w oparciu o takie wartości szacunek, empatia i tolerancja.

 

Pokaż więcej

Andrew Zbigniew Szydło

CHEMIA

Urodzony i mieszkający w Londynie nauczyciel i popularyzator chemii, pasjonat pracy z młodzieżą, absolwent Imperial College i University College London, doktor historii i filozofii nauki. Od 1975 roku uczy chemii w Highgate School w Londynie. Prowadzi swoje pokazy i wykłady w Royal Institution w Londynie, University College London, Cambridge University, Durham University. Jego pokazy są ciekawe, dynamiczne i zawsze wzbudzają duże zainteresowanie. Tutaj można zobaczyć kilka z nich. Bardzo chętnie będę przyjeżdżał do Was, do Warszawy, aby opowiadać o tym, że chemia, to tak naprawdę cały otaczający nas świat, o tym, że codziennie wykorzystujemy chemię na tysiące sposobów, pokażę Wam jaka to ekscytująca nauka.

Pokaż więcej