M

dr Marlena Wilczak

NAUCZYCIELKA JĘZYKA POLSKIEGO, KOORDYNATORKA ZESPOŁU TUTORSKIEGO

Swoją przygodę z edukacją zaczęłam sześć lat temu, gdy zdecydowałam się zapisać do Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Wcześniej związana byłam z kulturą francuską i podążałam ścieżką naukową, realizując doktorat na Uniwersytecie Warszawskim i Sorbonne Université. Interesowała mnie antropologia literatury i studia nad wykorzystaniem dziedzictwa muzealnego. Jednak praca w szkole pochłonęła mnie bez reszty i wszystko to, co z nią związane: motywowanie, inspirowanie, cieszenie się z sukcesów i pomoc w trudnościach. Pracę z tekstami traktuję jako przyczynek do zastanowienia się nad uniwersalnymi motywami obecnymi we współczesnej kulturze. Liczy się dla mnie rozwijanie umiejętności praktycznych, które pozwalają na świadome i krytyczne uczestnictwo w życiu społecznym i kulturalnym. W praktyce dydaktycznej najważniejsze jest dla mnie dawanie przestrzeni do indywidualnych wyborów oraz swobodnego wyrażania refleksji, wątpliwości i zachwytów. Zdarza mi się pisać o współczesnej polskiej literaturze dla Francuzów, a w czasie wolnym lubię wyjechać z miasta i wędrować po górach.
 

Kasia Balcerzak-Stachera

KIEROWNICZKA GOSPODARCZA

W Saskiej Szkole Realnej wspieram działania administracyjne, zajmuję się też promocją oraz sprawami technicznymi.

Z wykształcenia jestem architektem krajobrazu, jednak zawodowo moje losy związane były z branżą HR, PR, turystyką oraz zarządzaniem projektami. Jestem też tutorką.

Moje motto to: "...czasami cel podróży nie jest najważniejszy, liczy się sama droga, to czego się na niej dowiadujesz..."  (Nora Roberts)

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Stanisława i Nel :)

Karolina Jabłońska

CHEMIA, MATEMATYKA

Jestem absolwentką wydziału chemicznego Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia Chemiczna. Od 2019 roku pracuję w jednej z warszawskich firm edukacyjnych, gdzie spełniam się w roli nauczyciela i managera. Swoją przygodę z nauczaniem zapoczątkowałam już w okresie gimnazjalnym. Uczyłam młodsze roczniki, ale przede wszystkim swoich rówieśników i kolegów ze szkolnej ławki. Z biegiem lat swoją pasję przeniosłam na forum studenckie, gdzie realizowałam się na kółkach naukowych i poszerzałam swoją wiedzę na temat różnorodnych form nauki i sposobów jej przyswajania. Moją maksymą stało się przekonanie, że każdy człowiek posiada wiele talentów, a moim jest czerpanie radości ze zdobywania wiedzy i przekazywania jej młodszym pokoleniom. 

Jestem miłośniczką sportu. Moi przyjaciele wiedzą, że jeśli nie zastaną mnie w mieszkaniu to najprawdopodobniej spędzam czas na sali treningowej.

Katarzyna Karczewska

WF

Od dzieciństwa czułam potrzebę kontaktu z własnym ciałem, tego jak się rusza i jak oddycha, gdy jest samo ze sobą oraz gdy wchodzi w kontakt z otaczającą przestrzenią i innymi ciałami. Intuicyjnie wykonywałam różne ćwiczenia i pozycje po przyjściu ze szkoły, by zrzucić z siebie napięcie i zacząć czas wolny lub doenergetyzować się, by zasiąść do odrobienia pracy domowej. Z czasem okazało się, że są to od tysiącleci znane joginom pozycje, które faktycznie mają takie, jak czułam, działanie na organizm. Dodatkowo pasjonowały mnie języki obce, przy nauce których, zauważałam zmianę sposobu myślenia i postrzegania świata. Wszak ta sama rzecz nazwana po francusku ma inną wibrację niż po angielsku czy polsku. W połączeniu z wrażliwością na dźwięki, śpiewem i muzykowaniem doprowadziły mnie do starożytnego języka sanskryckiego i napisanych w nim mantr i wed. Gdy dojrzałam i nadeszło poczucie, że chcę się tym wszystkim dzielić, przeszłam wiele szkół, kursów, treningów i warsztatów w kraju i za granicą (AWF, Reebok University, Open Mind, Health & Fitness Idea, Joga klasyczna wg BKS I’Yengar’a, Vipassana, Totalna Biologia itd.) Pasjonują mnie także metoda odbarczania organizmu wg Lowena, metody Feldenkraisa oraz różnorodne techniki relaksacyjne i oddechowe. Nieustannie rozwijam umiejętności ciała, oddechu i umysłu. Uważam umiejętność poczucia samego siebie, kontakt z własnym oddechem i stanem umysłu za podstawę zdrowia tak fizycznego jak i psychicznego w świecie obecnie pełnym bodźców i pośpiechu. Dlatego na sesjach z uczniami zwracam szczególną uwagę na precyzję prawidłowego wykonania ćwiczenia oraz oddechu, co prowadzi do wzrostu świadomości ciała i pracy z nim. Swoją pasją, spokojem i uśmiechem staram się wpływać na troskliwsze traktowanie ciała, świadomość oddechu, uspokojenie umysłu, a co za tym idzie zdrowie i wspaniałe samopoczucie każdego z uczniów. Uwielbiam swoją pracę za kontakt z ludźmi i dzielenie się dobrem natury.

Edyta Kołodziejczyk

DORADZTWO ZAWODOWE

Ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiki Specjalnej (obecnie APS), a na niej wydział resocjalizacji społecznie niedostosowanych. Zawsze chciałam zmieniać i naprawiać świat, nieść pomoc potrzebującym. Pracowałam jako pedagog szkolny, w specyficznym środowisku małej miejscowości. Wierzyłam w to, że wartością dodaną w dziecięcym świecie są przestrzenie, w których liczą się wartości, szacunek i wiara w człowieka. Rynek pracy otwierał się na nowe możliwości. Chciałam spróbować swoich sił w korporacji. I choć był to bardzo ciekawy czas w moim życiu, pełen nowych wyzwań i interesujących projektów, po kilku latach postanowiłam wrócić do świata edukacji. Pomnożyłam swoje zainteresowania i ukończyłam kolejne kierunki studiów. Jestem doradcą zawodowym i pedagogiem –terapeutą. Pasja do pomagania i tworzenia czegoś nowego pozostała ze mną do dziś i uruchamia się w każdej akcji, czy projekcie związanym z wolontariatem. Lubię tę moc, którą daje współtworzenie, wspólne działanie, pochylanie się nad ludzkim problemem, szukanie rozwiązań, bycie przy kimś, kto potrzebuje wsparcia. Wierzę w to, że każdy z nas ma taką przestrzeń, w której otwiera się na potrzeby innych. Cenię spotkania z młodymi Ludźmi i odkrywanie w nich zasobów i pokładów na których mogą budować swoją przyszłość. Chciałabym by poczuli swoją siłę i zrozumieli swe wszechstronne możliwości. A z zajęć, które wypełniają mi czas wolny szczególne miejsce zajmuje kaligrafia i iluminacja oraz mazurska agroturystyka. Współtworzę Stowarzyszenie „Wiatr w Żagle”. Interesuję się sztuką, teatrem, filmem, słowiańskimi obrzędami. Chciałabym więcej wiedzieć na temat leczniczego zastosowania ziół. Lubię wszelkie prace kreatywne. Jestem wciąż ciekawa ludzi i świata. 

Weronika Kamińska

JĘZYK POLSKI

Dlaczego zdecydowałam się zostać polonistką? Bo czuję, że czytanie jest cenne, otwiera mi ono oczy na różnorodność, zmienność, na świat wewnętrzny postaci. Literatura pokazuje mi jak kiedyś, ktoś inny myślał o życiu, czy też jakie miał fantazje o rzeczywistości. Wyrywa mnie z mojego obecnego doświadczenia. Pozwala mi znaleźć się na chwilę w zupełnie innej sytuacji, oderwać się od tego co tu i teraz, bym potem mogła z odświeżonym umysłem, nowymi soczewkami wrócić do mojej codziennościi... spojrzeć na nią odrobinę inaczej. Chciałabym, żeby to doświadczenie stało się także udziałem moich  uczniów. Jestem absolwentką studiów licencjackich z filologii polskiej (specjalność: kultura i literatura polska w perspektywie europejskiej i światowej) na Uniwersytecie Warszawskim oraz z polonistyki nauczycielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studiowałam również religioznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim,  było niezwykle ubogacającym doświadczeniem, dającym mi wgląd w odległe kultury i tradycje.

W wolnym czasie bardzo lubię podróżować, szczególnie autostopem, gdyż zawiera się w tym pełne otwartości spotkanie z drugim człowiekiem. Na co dzień lubię praktykować jogę, próbowałam też afro
dance, a w przyszłości chciałabym zacząć swoją przygodę z tańcami brazylijskimi.

Krzysztof Nasternak

INFORMATYKA

Mam ponad 15 lat doświadczenia w szkolnictwie - jako nauczyciel i tutor, a także w zakresie zarządzania oświatą i edukacji osób dorosłych. Ukończyłem specjalizację pedagogika zdolności i informatyki oraz Akademię Liderów Oświaty. Jestem certyfikowanym tutorem i edukatorem pozytywnej dyscypliny. 

Ważne jest dla mnie kształcenie u uczniów kompetencji, nie tylko informatycznych. Kluczowy jest dla mnie także aspekt wychowawczy, relacje i całościowy rozwój podopiecznych. Nowoczesne technologie przedstawiam uczniom jako przydatne narzędzia i pomoc w samorealizacji, a nie cel sam w sobie. Nauka programowania rozwija myślenie oraz umiejętność szukania rozwiązań. Takie podejście chcę rozwijać na moich lekcjach.

Bliska jest mi tematyka rozwoju osobistego, a wspieranie innych i towarzyszenie w ich rozwoju jest dla mnie bardzo inspirujące i interesujące. Jestem fanem kina, szczególnie kina dokumentalnego. Lubię poznawać nowych ludzi oraz uczyć się nowych rzeczy. Stale rozwijam swoje kompetencje i wiedzę oraz szukam nowych obszarów rozwoju. Interesuje mnie wiele dziedzin od nauk ścisłych, czy zastosowania nowoczesnych technologii, poprzez nauki społeczne, edukację i psychologię.

Magda Lipiec

JĘZYK POLSKI  

Szymon Święcicki

GEOGRAFIA

Interesuje mnie jako nauka bardzo namacalnie i bezpośrednio zajmująca się otaczającym nas światem. Najchętniej zajmuję się tematami związanymi z ekologią, krajoznawstwem i geografią miast. Na lekcjach staram się pokazać, że wiedza, którą trzeba w siebie wtłoczyć, ma zastosowanie w życiu codziennym i faktycznie może się do czegoś przydać. Poza pracą w szkole zawodowo zajmuję się także tworzeniem gier, a w czasie wolnym najbardziej lubię grać w piłkę (gram w amatorskiej drużynie Laga Warszawa) i oglądać mecze.

Filip Walczyna

NAUCZYCIEL HISTORII I HIT

Historia jest dla mnie przede wszystkim źródłem do poznania współczesności. Woda w nim jest jednak mętna i każdy zapewne ujrzy tam trochę co innego. Dlatego na moich lekcjach mottem przewodnim jest sentencja "ile perspektyw, tyle historii". Zamiast zapamiętywać niezliczoną ilość dat i postaci, uczymy się w klasie budować opinie, dyskutować i słuchać siebie nawzajem. A także szukać punktów styku nawet tam, gdzie wydawałoby się, że nie da się już dogadać. 

Jestem absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku historia oraz Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, gdzie zgłębiałem tajniki nowoczesnego nauczania. W czasie wolnym zdarza mi się rzucić wszystko i wyjechać w nieznane - szczególnie chętnie obieram kierunek północ. 

Angela Miechowska

JĘZYK POLSKI

Jeśli nie możecie mnie znaleźć w szkole, to zapewne jestem teraz na próbie spektaklu, albo biegnę na pociąg w daleką podróż, mogę też wpatrywać się w srebrny ekran kinowy, lub po prostu zaczytuję się w ulubionej książce. Nauczanie języka polskiego to wspólny mianownik dla wszystkich moich pasji. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli na naszych zajęciach odpłyniemy w świat sztuki, filmu, muzyki i teatru. Literatura będzie dla nas pretekstem do próby zrozumienia historii i rozmów o otaczającej nas rzeczywistości. Przekonałam się, że szkolna ławka dość szybko staje się zbyt ciasna dla ciekawych świata uczniów, zatem bardzo często przenoszę zajęcia na deski teatru, do muzeów, galerii i miejsc, które nadal noszą ślady fascynującej przeszłości. Rola nauczyciela przypomina trochę zawód aktora, ale potrafię także uważnie słuchać moich uczniów i szukać z nimi wspólnych rozwiązań, dlatego nie mogę się już doczekać Waszych pomysłów!

Agnieszka Mysiak-Wrzeszcz

WICEDYREKTORKA SZKOŁY

Bardzo lubię się uczyć i uczyć innych, dlatego swoją drogę zawodową związałam z edukacją. Od prawie 20 lat z pasją i zaangażowaniem pracuję w szkołach. Pracowałam i w podstawówkach, i w gimnazjum, ale od 2010 roku związałam się już ze szkołami średnimi. Prowadziłam zajęcia z języka polskiego, ale także byłam wychowawczynią kilku roczników, prowadziłam warsztaty literackie, zajęcia teatralne i filmowe, dyskusyjne kluby filmowe, koło literackie, szkolną gazetę.W Saskiej Szkole Realnej opiekuję się nauczycielami, współorganizuję pracę szkoły oraz prowadzę zajęcia ze specjalizacji Media-Art. Moim naturalnym środowiskiem jest szeroko rozumiany tekst. Nie tylko ten literacki, ale także wizualny. Film jest dla mnie równie ważnym tekstem kultury jak książka, a w różnych zakątkach świata zawsze zaglądam do muzeów i czerpię przyjemność z bycia wśród sztuki. Studiowałam na Uniwersytecie Warszawskim najpierw polonistykę, a później w ramach studiów międzywydziałowych (MISH) Artes Liberales i pedagogikę. Cenię sobie szerokie horyzonty i elastyczność poznawczą. Dla przyjemności gotuję, czytam, oglądam, podróżuję i rozmawiam z ludźmi. 

Aleksandra Kujawska

OPIEKUNKA SPECJALIZACJI SPOŁECZNO-BIZNESOWEJ

Dla sektora pozarządowego pracuję od 20 lat. Kierowałam organizacją pozarządową oraz koordynowałam jej działania zarówno od strony merytorycznej jak i formalnej.

Jako trenerka prowadzę szkolenia aktywnymi metodami nauczania w Polsce i poza jej granicami (Rosja, Mołdawia, Tadżykistan, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, Ukraina, Białoruś). Przygotowuję koncepcje szkoleń z dziedziny ewaluacji, edukacji dorosłych, zarządzania czasem, wykorzystania aktywnych metod pracy w szkole. Pracuję zarówno z młodzieżą, jak i przedstawicielami samorządów lokalnych, dziennikarzami, nauczycielami i osobami w wieku senioralnym.

Ukończyłam Podyplomowe Studia Ewaluacji Projektów i Programów Unijnych Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej oraz Program menedżerowie NGO Promengo prowadzony przez Fundację Akademia Organizacji Obywatelskich.

Od 2019 w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej prowadzę zajęcia z animacji społecznej i zarządzania projektem społecznym.

Jestem mamą trójki dzieci: Michaliny, Stanisława i Mateusza.

Kacper Dębski

FIZYKA

Jestem fizykiem, znajdującym się na etapie między zakończeniem pisania doktoratu a dalszą pracą naukową. Czekając na obronę pracy doktorskiej na temat ,,relatywistycznych aspektów czasu w mechanice kwantowej’’, postanowiłem skorzystać z okazji, by spróbować swoich sił w edukacji. Już od początku studiów na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego udzielam korepetycji z fizyki oraz matematyki na wszystkich poziomach edukacji. Podczas doktoratu z zamiłowaniem prowadziłem ćwiczenia, ucząc studentów między innymi mechaniki kwantowej oraz teorii względności. Mam nadzieję, że moje zajęcia staną się ciekawą formą wprowadzenia do fascynującego świata współczesnej fizyki, w którym upływ czasu nie jest zawsze taki sam, a cząstki elementarne mogą być jednocześnie w wielu miejscach.

Zofia Magier

WICEDYREKTORKA DS ROZWOJU INNOWACYJNYCH METOD PRACY, NAUCZYCIELKA BIOLOGII

Fascynuję się ewolucją i przystosowaniami organizmów do środowiska. Uwielbiam się uczyć, zadawać pytania i eksperymentować. Podejmuję się wielu działań i często jestem w biegu, choć zawsze znajdę czas, żeby z uwagą obserwować pełzanie dżdżownicy, analizować wzory zacieków na murach czy powąchać mijany jaśmin. Uważam, że zrozumienie zagadnień omawianych na biologii jest kluczowe, żeby zadbać o siebie i o planetę, za którą jesteśmy odpowiedzialni, a uważna obserwacja przyrody zachwyca i podpowiada rozwiązania trudnych, ludzkich problemów. To dla mnie przyjemność i zaszczyt towarzyszyć i być świadkiem rozwoju innych. Nie mogę się doczekać naszych wspólnych dociekań, rozważań i dyskusji! 

Maria Zapała

JĘZYK ANGIELSKI

Uczę języka angielskiego i jest to — razem kilkoma innymi językami obcymi — mój ukochany niematerialny „scyzoryk”. Z osobami, z którymi się uczę, dzielę się tym, jak można się nim bawić, wykorzystać na milion sposobów i otworzyć przeróżne życiowe drzwi. Poza tym ruszam się, czytam, śpiewam, gram, przerabiam, szyję, lepię, bazgrzę, tworzę i obserwuję. Fascynują mnie sposoby, na jakie jesteśmy różnorodni i chcę budować wspierające przestrzenie, które wzbogacają życie.